بازی Hackathon 1400 در راه ساخت و بازاریابی است – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، فرآیند ساخت بازی های هکاتون و کمک به بازاریابی آن از سال ۱۴۰۰ (رویداد سه روزه بازی سازی) با حمایت مالی ساختار پشتیبانی همگرای بنیاد ملی بازی های رایانه ای و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی آغاز شد. .

فرآیند بررسی این بازی‌ها برای تخصیص حمایت مالی برای ساخت و توسعه محصول توسط ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی به عنوان حامی و طراح مشکل Hackathon 1400 و معاونت پژوهشی National Computer انجام می‌شود. بنیاد بازی ها

به گفته فریبا علیزاده معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، به همین منظور در اواخر دهه 1400 در جلسه ای با حضور 13 تیم منتخب از رویداد هکاتون 1400، از آنها خواسته شد که آمادگی خود را اعلام کنند و از 6 تیم برای آماده سازی استفاده شود. . برای ساخت و بازاریابی بازی سند طراحی بازی را اعلام و به دبیرخانه رویداد ارسال کردند.

با ادامه این روند، اسناد طراحی بازی (GDD) در جلسه ای با حضور نمایندگان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ارزیابی می شود تا حمایت و تخصیص بودجه آغاز شود.

پیش از این، شرکت ملی نخبگان به تیم های منتخب در بخش هکاتون بازی های جدی 1400 امتیاز فعالیت نخبگان اعطا کرده بود. بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان که در قالب طرح شهید بابایی، رویداد هکاتون 1400 را به عنوان یک رویداد رقابتی مسئله‌محور شناخته است، امتیاز فعالیت نخبگان منتخب برای این رویداد به برندگان این مسابقه تعلق گرفت. بر اساس بررسی کمیته راهبری طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان، اعضای تیم های برگزیده 30 امتیاز برای مقام اول، 25 امتیاز برای عنوان دوم و 20 امتیاز برای مقام سوم دریافت کردند.

همچنین وضعیت فعالیت نخبگان این تیم ها به شرط ورود تیم های منتخب به ساختار پشتیبانی همگرای بنیاد ملی بازی های رایانه ای و اقدام به تولید و تجاری سازی محصول هکاتون به 100 امتیاز می رسد.

بنیاد ملی بازی و بنیاد طراحان رویداد Hackathon هر ساله امکاناتی را برای تیم‌های انتخابی فراهم می‌کنند تا از بازاریابی و توسعه بازی‌های انتخاب شده برای این رویداد حمایت کنند. در همین راستا یکی از بازی‌های منتخب برای رویداد هکاتون در سال 1399، «Make a Spell» با حمایت توسعه و بازاریابی، به جشنواره بازی‌های نهایی 1400 شرکت راه یافت و به فینال این بخش راه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید