ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل

طراحی وب سایت فروشگاهی حرفه ای در زمانی که اکثر مردم به خرید آنلاین روی آورده اند بسیار مهم است.موضوعی که امروز قصد داریم به آن بپردازیم، ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل است.
از آنجایی که گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو شناخته می شود و افراد زیادی به دنبال آموزش ساخت سایت رایگان در گوگل هستند، ما این موضوع را انتخاب کردیم.

ممکن است در مورد ثبت سایت فروشگاه در گوگل سوالی داشته باشید:

چگونه یک فروشگاه آنلاین در گوگل ایجاد کنیم؟
مزایا و معایب ایجاد سایت در گوگل با گوگل سایت چیست؟
روش های ممکن برای طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟
قیمت فروشگاه اینترنتی و هزینه ساخت سایت در گوگل به چه عواملی بستگی دارد؟
هنگام ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در ادامه قصد داریم به صورت جامع نحوه ایجاد فروشگاه اینترنتی رایگان و پاسخ به سوالات فوق را آموزش دهیم. البته از آنجایی که ساخت نسخه رایگان سایت فروشگاهی در گوگل احتمالا برای شما راحت نیست، راهکارهای جایگزین برای ساخت فروشگاه در گوگل و مهم ترین نکاتی که برای داشتن یک فروشگاه آنلاین حرفه ای در گوگل باید حتما بدانید را به شما معرفی می کنیم. پس با پویان توسعه همراه باشید.

چطور با گوگل یک سایت رایگان بسازیم؟

چگونه در گوگل سایت فروش آنلاین بسازیم؟

یکی از راه هایی که می توانید در گوگل سایت بسازید استفاده از گوگل سایت است. این ابزار سال ها پیش توسط گوگل ساخته شد. اگرچه این ابزار رایگان است، اما بسیاری از افراد به درستی با آن آشنایی ندارند. به همین دلیل از عبارت آموزش ساخت فروشگاه آنلاین رایگان در گوگل استفاده می کنند. اگرچه هدف گوگل از راه اندازی سرویس گوگل سایت ارائه سایت های رایگان به افراد است، اما برای خرید دامنه اختصاصی باید هزینه پرداخت کنید و ایجاد یک سایت رایگان دائمی تقریبا غیرممکن است.

چگونه با گوگل یک سایت رایگان ایجاد کنیم؟

با تلفن رایگان یک سایت در گوگل راه اندازی و ایجاد کنید

خوب، اکنون که قصد دارید با استفاده از ابزار Google Sites یک فروشگاه آنلاین در گوگل ایجاد کنید، ابتدا باید به sites.google.com مراجعه کنید. اگر با حساب جیمیل خود وارد شده باشید، مستقیماً به صفحه ایجاد سایت هدایت می شوید. در غیر این صورت، باید وارد حساب جیمیل خود شوید یا یک حساب Google جدید ایجاد کنید.

 

مراحل ساخت سایت فروشگاهی در گوگل به کمک Google Site

طراحی و ساخت سایت در گوگل بسیار ساده است و به راحتی می توانید بر روی قسمت های مختلف کلیک کرده و محتوای مورد نظر خود را قرار دهید. برای مثال در طراحی صفحه اصلی باید نکاتی را در نظر بگیرید که کاربر را جذب می کند. وظیفه اصلی شما در این بخش اضافه کردن عناصر سفارشی سازی مربوط به سایت شما است. به عنوان مثال، اضافه کردن لوگو، عنوان، هدر، پاورقی، محتوای بدنه و غیره. همچنین می توانید مطالبی مانند تصاویر، فیلم ها و غیره را اضافه کنید. با همگام سازی صفحه با Google Drive خود، به صفحه خود بروید. پس از تایید صفحه سایت خود در نسخه موبایل، وب سایت شما آماده انتشار است.

اکنون که نحوه ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل را یاد گرفتید، این سوال پیش می آید که آیا سایت طراحی شده حرفه ای و مفید است؟ برای پاسخ به این سوال باید به مهم ترین مزایا و معایب راه اندازی فروشگاه اینترنتی در گوگل نگاهی بیندازیم.

 

مزایا و معایب ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل

آیا طراحی وب سایت فروشگاهی با کمک گوگل برای کسب و کار من مناسب است؟

البته سایتی که به صورت رایگان با استفاده از Google Site Tools ایجاد کرده اید غیرحرفه ای است و عملکرد کاملی را در اختیار شما قرار نمی دهد. برای ساخت یک سایت حرفه ای در گوگل باید پول خرج کنید و ابزارهایی مانند سایت های گوگل برای سایت های ساده و تا حدودی برای ارسال پروپوزال مفید هستند. سایتی که بصورت رایگان و حتی بدون نمایش تبلیغات راه اندازی شود طبیعتا برای کسب درآمد و کسب و کار شما توصیه نمی شود. اما بیایید نگاهی به لیست مهم ترین مزایا و معایب ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل با گوگل سایت بیندازیم.

 

مهم ترین مزایای ساخت سایت فروشگاهی در گوگل سایت

ساخت پلتفرم فروشگاهی با استفاده از سایت های گوگل چه امکاناتی به شما می دهد؟

 

  • استفاده از این ابزار برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین در گوگل رایگان است.
  • به راحتی می توانید مطالب را ویرایش و تغییر دهید.
  • برای ساختن سایت به این روش نیازی به دانش برنامه نویسی یا مهارت کدنویسی ندارید.
  • برای مبتدیانی که تجربه ای در زمینه طراحی وب ندارند ایده آل است.
  • به طور پیش فرض با ابزارها و برنامه های گوگل متصل و همگام شده است.
  • برای ایجاد سایت نیازی به دامنه یا هاست ندارید.

مهمترین معایب ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل

محدودیت های سایتی که با کمک سایت های گوگل ساخته می شود چیست؟

  • امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی، نمایش تبلیغات و کسب درآمد وجود ندارد.
  • امکان ایجاد چندین منو، دسته بندی، توضیحات و نقشه سایت وجود ندارد.
  • شما نمی توانید به Google Analytics متصل شوید و فعالیت های اخیر سایت را مشاهده کنید.
  • هیچ رسانه اجتماعی و دکمه اشتراک گذاری در این نوع سایت ها وجود ندارد.
  • عناصر و بخش های محدودی برای طراحی موجود است.
  • فونت های محدودی برای ساخت سایت فارسی در اختیار شما قرار می گیرد.
  • امکان ایجاد وبلاگ در این نوع سایت ها وجود ندارد.
  • امکان آپلود فایل از این سایت ها وجود ندارد.

در یک جمله می توان گفت که اگر قصد ارائه پروپوزال یا ایجاد سایت فروشگاه فوری دارید، این روش مناسب شماست. اما معمولاً هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین در گوگل، هدف اصلی کسب درآمد است.

 

آموزش ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل با کامپیوتر

چه روش هایی برای طراحی فروشگاه اینترنتی با کامپیوتر پیش روی ما وجود دارد؟

تا اینجا متوجه شدیم که ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل با سایت گوگل خیلی حرفه ای نیست و برای کسب درآمد مناسب نیست. همچنین دسترسی هزاران کاربر ایرانی به سایت طراحی شده شما توسط گوگل محدود شده است. بنابراین طراحی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای مستلزم هزینه های قابل توجهی برای شما و کسب و کارتان است. اما نگران نباشید؛ با طراحی یک پلت فرم فروش آنلاین اختصاصی و حرفه ای، هزینه ها اغلب به تجارت شما بازمی گردد.

به جای ایجاد یک سایت فروشگاهی در گوگل با سایت گوگل

اگر قصد دارید یک پلتفرم فروش راه اندازی کنید و از سایت فروشگاه خود کسب درآمد کنید، باید به دنبال یک روش جایگزین باشید. در مقاله آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی روش های ساخت وب سایت فروشگاهی را به طور کامل بررسی کرده ایم. اما در اینجا قصد داریم مروری کوتاه بر این روش ها داشته باشیم.

روش های ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل با کامپیوتر

به طور کلی، اگر قصد دارید با کامپیوتر یک فروشگاه آنلاین در گوگل ایجاد کنید، باید از روش هایی مانند استفاده از CMS آماده (سیستم مدیریت محتوا) مانند وردپرس یا روش های تحقیق مانند برنامه اختصاصی برای خود کمک بگیرید. سکو.

 

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل با وردپرس

بررسی نحوه طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس و ووکامرس!

وردپرس که به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای متن باز شناخته می شود، نیازهای بسیاری از کسب و کارهای فروشگاهی را در زمینه راه اندازی فروشگاه آنلاین برآورده می کند. افزونه ها و افزونه های فروشگاهی زیادی در این زمینه وجود دارد که افزونه WooCommerce برجسته ترین در میان آنهاست. این افزونه ها به شما این امکان را می دهند که یک فروشگاه آنلاین حرفه ای ایجاد کنید، محصولات را اضافه کنید، توضیحات را اضافه کنید، قیمت های قبل و بعد و غیره را اضافه کنید. بنابراین می توانید به این روش به عنوان روشی برای ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل بدون برنامه نویسی اعتماد کنید.

ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل با برنامه نویسی

طراحی سایت خاص از صفر تا صد فروشگاه!

برنامه نویسی و کدنویسی اختصاصی روش دیگری است که می توانید برای داشتن یک فروشگاه آنلاین اختصاصی از آن استفاده کنید. بسیاری از شرکت های بزرگ و متخصصان این روش را انتخاب می کنند. به عنوان مثال، اگر سایت های فروشگاهی برتر مانند دیجی کالا، طرب، دیوار، باسلام و … را بررسی کنیم، متوجه می شویم که طراحی فروشگاه با استفاده از وردپرس یا فروشگاه سازهای رایگان پاسخگوی این حجم از کاربران و محصولات و این نوع پلتفرم نخواهد بود. بنابراین طراحی وب سایت اختصاصی و ساخت وب سایت فروشگاهی از ابتدا برای این نوع مشاغل مناسب است.

بسیار خوب، حالا که دو روش جایگزین و کاملا ایمن برای ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل با کامپیوتر را توضیح دادیم، بیایید به سراغ ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل با گوشی برویم.

 

آموزش ساخت سایت فروشگاهی در گوگل با گوشی

آیا امکان ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل با گوشی وجود دارد؟

اگر کسب و کار شما هنوز در ابتدای راه است و کاربران شما برای طراحی یک فروشگاه آنلاین اختصاصی کافی نیستند، راه های ارزان تری برای ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل برای شما وجود دارد. در این روش ها معمولا شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی با هزینه نسبتاً کم هستید. البته همیشه امکان ایجاد یک سایت رایگان با گوشی اندرویدی وجود دارد، اما باز هم توصیه می کنیم از آن اجتناب کنید.

همچنین بخوانید : طراحی سایت ارزان با وردپرس

ساخت سایت فروشگاهی با کمک فروشگاه سازها

طراحی فروشگاه اینترنتی بدون کد نویسی؟؟؟

یکی از ارزان ترین راه ها برای ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل، استفاده از فروشگاه سازها است. با کمک این فروشگاه سازها می توانید بدون برنامه نویسی سایت فروشگاهی را طراحی و بسازید. بنابراین شما یک فرآیند ساده و مشابه طراحی وب سایت را در سایت گوگل طی می کنید، اما در نهایت یک فروشگاه آنلاین واقعی بدست می آورید. به این ترتیب می توانید با گوشی خود یک فروشگاه آنلاین در گوگل ایجاد کنید و حتی می توانید سایت تجارت الکترونیک خود را با کامپیوتر طراحی کنید.

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی با کمک فروشگاه سازان

همانطور که گفته شد، فروشگاه سازها به شما این امکان را می دهند که با هزینه بسیار کمتر، سایت فروشگاهی را در گوگل طراحی کنید. علاوه بر این، اکثر امکانات و عملکردهای مورد انتظار در یک فروشگاه اینترنتی در دسترس شماست. اما ممکن است نتوانید این ویژگی ها را به طور کامل شخصی سازی کنید. مزیت دیگر سرعت و سرعت طراحی سایت فروشگاهی در گوگل با این روش است.

معایب ایجاد فروشگاه اینترنتی با کمک فروشگاه سازان

اما ایراداتش! اگر قصد راه اندازی یک پلتفرم اختصاصی مانند طراحی وب سایتی شبیه به دیوار را دارید یا می خواهید عملکرد پلتفرم شما از ابتدا به صورت ویژه برنامه ریزی شود و یا دامنه فعالیت شما و تعداد کاربران نیاز به متخصص و حرفه ای دارد. پلتفرم اختصاصی باید گفت متاسفانه این روش برای کسب و کار شما مناسب نیست و باید به سراغ یکی از جایگزین های قبلی بروید. اما اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید، تعداد کاربران محدودی دارید و حتی نمی خواهید هزینه های زیادی برای طراحی وب سایت فروشگاه خود بپردازید، پس این روش برای شما مناسب است.

مراحل ساخت سایت فروشگاهی با کمک فروشگاه سازان

مراحل ایجاد فروشگاه اینترنتی با کمک فروشگاه سازان بسیار شبیه به ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل با گوگل سایت است. البته با تفاوت های بسیار کم. امروزه فروشگاه سازهای زیادی برای طراحی پلت فرم فروش آنلاین شما در دسترس هستند. در مقاله #بهترین فروشگاه ایرانی و خارجی بهترین های این فروشگاه ها را با جزئیات معرفی کرده ایم اما در یک جمله بهتر است بگوییم فروشگاه هایی مانند شاپفا، پورتال، ایران سرور، وبزی و …. جزو بهترین ها هستند

 

هزینه ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

هزینه طراحی و ایجاد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

وقتی صحبت از هزینه به میان می آید، بسیاری از مردم معتقدند که هزینه کمتر برای کسب و کارشان بهتر است. اما واقعاً این نیست! عوامل و گزینه های زیادی بر هزینه پلت فرم فروش آنلاین شما در گوگل تأثیر می گذارد. بیایید نگاهی کوتاه به عوامل موثر بر قیمت و هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین در گوگل بیندازیم.

 

روش انتخابی ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل

در انتخاب روش طراحی سایت فروشگاهی به بودجه و اهداف تجاری توجه کنید!

فاکتور اصلی تفاوت قیمت، روش طراحی سایت فروشگاه شما است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید پروژه طراحی پلتفرم خود را به بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی برون سپاری کنید، قطعاً باید هزینه بیشتری بپردازید.

اما به طور کلی استفاده از ابزار سایت گوگل کاملا رایگان است، در مرحله بعدی فروشگاه سازها قرار دارند که می توانید با هزینه کم و در برخی موارد رایگان پلتفرم خود را طراحی کنید. بعدی استفاده از سیستم های مدیریت محتوای خارج از جعبه مانند وردپرس است. در نهایت، طراحی یک وب سایت فروشگاهی اختصاصی با CMS اختصاصی و برنامه نویسی صفر تا صد در دسترس شماست.

ویژگی ها و قابلیت های سایت فروشگاهی

ویژگی های لازم را در فروشگاه آنلاین خود در نظر بگیرید!

بسته به امکانات و گزینه های پشتیبانی شده توسط سایت فروشگاه شما، این شامل هزینه های مختلفی می شود. هر چه این امکانات تخصصی تر باشد و فقط برای شما طراحی شود، قیمت بالاتری خواهد داشت. اما ویژگی هایی مانند دسته بندی محصولات، قابلیت جستجو، افزودن محصولات به سبد خرید، اتصال به درگاه پرداخت و غیره را فراموش نکنید. از جمله عناصری هستند که باید در پلتفرم فروش آنلاین شما در دسترس باشند.

امنیت و سرعت پلتفرم

تاثیر سرعت و امنیت بر قیمت نهایی پروژه

این دو معیار مستقیماً با دامنه کسب و کار و مشتریان شما مرتبط هستند. هرچه تعداد کاربران بیشتری داشته باشید یا محصولات بیشتری از شرکت شما پشتیبانی کند، برای بهبود سرعت و امنیت داده های خود و مشتریانتان باید هزینه بیشتری بپردازید.

سئو سایت فروشگاهی

سئو فروشگاه آنلاین، گران و سودآور!

اگر قصد دارید برای آوردن مشتریان و ترافیک ارگانیک از طریق موتور جستجوی گوگل به وب سایت خود سرمایه گذاری کنید، باید هزینه بیشتری را متحمل شوید. زیرا سئو سایت فروشگاهی موضوع حساسی است و بی توجهی به آن هزینه ای چند برابری برای شما به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، سئوی درون فروشگاهی به طور کلی متفاوت از سئوی معمولی در نظر گرفته می شود و هزینه بیشتری دارد.

نتیجه گیری نهایی ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل

خلاصه مطالبی که تا الان گفته شد!

خیلی خوب! خسته نباشید. شما به پایان مقاله ساخت وب سایت فروشگاهی در گوگل رسیده اید. در این مقاله سعی کرده ایم روش های مختلفی را که می توانید برای راه اندازی پلتفرم فروشگاهی در گوگل استفاده کنید، توضیح دهیم. اما قبل از خداحافظی، آنچه گفته شد را مرور می کنیم.

مرور ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل با Google Site

در ابتدای مقاله به ساخت یک فروشگاه آنلاین در گوگل با کمک سایت های گوگل رفتیم. گفتیم اگرچه طراحی وب سایت به این روش رایگان است، اما امکانات بسیار محدودی در اختیار شما قرار می دهد و برای کسب درآمد چندان مناسب نیست.

روش های جایگزین ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل

در مرحله بعد به سراغ روش های جایگزین ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل رفتیم. ابتدا روش استفاده از سیستم مدیریت محتوای CMS یا وردپرس را توضیح دادیم سپس طراحی سایت فروش با برنامه نویسی و کدنویسی مانند نحوه ایجاد سایت فروشگاهی در گوگل با کامپیوتر را شرح دادیم. همچنین استفاده از فروشگاه سازها را راهی برای ایجاد فروشگاه آنلاین در گوگل با گوشی و مقایسه این روش ها بیان کردیم.

بررسی عوامل موثر بر هزینه ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

موضوع بعدی که به آن پرداختیم هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در گوگل بود که به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند روش انتخابی برای ساخت پلتفرم فروشگاه شما، نوع CMS استفاده شده، قابلیت ها و گزینه های سایت فروشگاهی، سرعت و امنیت پلتفرم، سئوی سایت فروشگاهی و ….

آخرین مطلب

امیدوارم این مقاله راهنمای کاملی در مورد نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل در اختیار شما قرار داده باشد.
ما در این مقاله سعی کرده ایم به سوالاتی که ممکن است در این زمینه داشته باشید پاسخ دهیم، اما اگر فکر می کنید موضوعی بی پاسخ، سوالی بی پاسخ یا ابهامی در توضیحات باقی مانده است.

منبع : ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل

دیدگاهتان را بنویسید