تکنیک پاکسازی Havabonobuno برای رسیدن به آرامش درونی


در دنیای پرشتاب و پر استرس امروزی، بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا به دنبال راه های مختلفی برای کاهش استرس و اضطراب هستند. این درمان ها که با روش های نوین پزشکی متفاوت است، طب مکمل نامیده می شود. طب مکمل در دو دهه گذشته در کشورهایی مانند استرالیا و ایالات متحده رشد چشمگیری داشته است. اگرچه طب مکمل به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما پزشکان دریافته اند که استفاده از آن در کنار روش های مدرن می تواند اثربخشی درمان را افزایش دهد. هاوائوپونوپونو یکی از این داروهای مکمل است، روشی قدیمی که در این مقاله می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم.

Havaponopuno به چه معناست و از کجا آمده است؟

کلمه havupunobu در زبان هون ها به معنای “پنهان” و “راز” است. هون ها قومی باستانی بودند که در جنوب شرقی آسیا زندگی می کردند. گروهی از مردمی که در جزیره هاوایی زندگی می کنند، Huaoponopono، نوعی دعا درمانی را تا به امروز حفظ کرده اند. Huaoponopono یک روش درمانی معنوی است که بر درمان خود و دیگران از طریق حل تعارضات درونی تمرکز دارد.

در زمان های قدیم هاواپونوپونو توسط شمن ها (جادوگران قبیله) استفاده می شد، اما امروزه راهی برای آرامش و کاهش استرس و اضطراب است.

افرادی که به Havaoponopono اعتقاد دارند می گویند که افکار و خاطرات هر فرد زندگی آنها را به واقعیت تبدیل می کند. احساس درد ناشی از حافظه و افکار مربوط به آن درد است، بنابراین با حذف آن فکر یا خاطره می توان آن درد را درمان کرد. بعید است که با تغییر افکار و خاطرات، درد جسمی یا روحی از بین برود، اما تحقیقات نشان داده است که دعای هاواوپونوپونو می تواند در بهبود سلامت جسمی و روانی افراد موثر باشد.

تاریخچه هاووپونوبونو

هاواپونوپونو یک روش درمانی باستانی است که توسط پلینزی ها، ساکنان جزیره ای به همین نام در اقیانوس آرام جنوبی استفاده می شد. آنها از هاووپونوپونو برای حل اختلافات خانوادگی، حفظ صلح و حتی افزایش باروری زمین استفاده کردند. در آن زمان مراسم بیشتر به صورت دسته جمعی برگزار می شد.

مردم بومی جزیره هاوایی معتقد بودند که درد جسمانی مجازات خدایان برای اشتباهات اعضای جامعه است، بنابراین آنها Huaoponopono را برای جبران این اشتباهات و بازگرداندن صلح ضروری می دانستند.

Havaopunopono چگونه به روش سنتی ساخته می شود؟

همانطور که گفته شد، هاواپونوپونو در گذشته به عنوان یک ابزار اجتماعی برای حل تعارض استفاده می شده است. برای اجرای این مراسم به روش سنتی باید مراحل زیر را طی کرد:

  1. گناهکاران و مصیبت زده جمع می شوند. این گردهمایی اغلب توسط خانواده های سرشناس که گروه های مختلف را می شناسند برگزار می شود.
  2. به درگاه خدا دعا کن
  3. برای یک مشکل یا اختلاف راه حلی بخواهید.
  4. رهبر (میزبان) در مورد افراد درگیر در مشکل جویا می شود.
  5. گفتگو را توسط میزبان انجام دهید.
  6. دوره های سکوت بین کلمات.
  7. تصدیق خالصانه نیات و اشتباهات خداوند در حضور میزبان.
  8. جبران خسارت فوری یا قول جبران خسارت در اسرع وقت.
  9. تساهل متقابل بین طرفین و رهایی یکدیگر از هر گناه و خطا و دین.
  10. آخرین نماز.
  11. همه غذاها

هواپیما به سبک مدرن

در دهه 1970، مردی به نام مورنا نالاماکو سیمونا، اهل هاوایی و یک درمانگر معروف در بین مردم محلی، روش های هاوابونوبونو را مدرن کرد. محرک های اجتماعی را به درمان مشکلات شخصی تبدیل کنید.

هوپونوپونو
مورنا نالاماکو سیمونا

یکی از شاگردان او، دکتر الکالا هیو لین، روانشناس بالینی، Havaoponopo جدید را معرفی کرد. وی مدعی شد با استفاده از این روش درمانی، مجرمان بخش روانپزشکی را با 4 سال زندان معالجه کرده است. پس از مداخله دکتر لان در رفتار با زندانیان، کسانی که به شدت درگیر خشونت بودند اجازه یافتند که به زندان آزاد شوند. همچنین کسانی که داروی زیادی مصرف کردند، دوز آنها کاهش یافت.

به گفته دکتر لین، Havaoponopoe جدید دارای 5 ویژگی اصلی است:

  1. تکنیک حل تعارض داخلی؛
  2. فرد و خدای او را در روند درمان مشارکت دهید.
  3. حضور فیزیکی یک فرد در روند درمان؛
  4. دعا کردن با خدا.
  5. از خدا ببخش.

چه داستان دکتر لین و جانی سیگنرز درست باشد یا نه، Havaoponopono به عنوان یک درمان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. کتاب های زیادی در مورد این درمان نوشته شده و در سمپوزیوم های طب مکمل نیز به آن پرداخته شده است.

یکی از اصول آموزه های هاوائوپونوپونو، اعتقاد به مسئولیت هر فرد در حالت درونی و بیرونی خود است. بر اساس این دیدگاه، جهان درون و بیرون به هم مرتبط هستند. هر چند انسان مسئول تمام بدی ها و مشکلات دنیا نیست، اما هرکسی در این مشکلات سهمی دارد، مشکلاتی که در درون و بیرون دنیا گریبان او را گرفته است.

درمانگران Havaoponopono معتقدند که درمان با دفع افکار منفی، خاطرات بد و حل تعارضات انجام می شود. آنچه آنها پیشنهاد می کنند با مطالعات روانشناسی نیز مطابقت دارد. بر اساس مطالعات علمی، حفظ احساسات منفی در دراز مدت تاثیر بدی بر سلامت روحی و جسمی ما دارد. برعکس، هرچه تحمل و تحمل بیشتری داشته باشیم، استرس کمتری خواهیم داشت و در نتیجه سالمتر خواهیم بود.

آموزش Havaoponopono به سبک مدرن

به گفته مورنا سیمئونا، آنچه ما را متمایز می کند، تجربیات زندگی و آنچه گذشته بر دشمنان ما سنگینی می کند است. وقتی احساس ترس یا استرس می کنیم، اگر به گذشته خود با دقت نگاه کنیم، می توانیم ریشه های آنها را در خودمان پیدا کنیم. وقتی با موقعیتی مواجه می شویم که گذشته ما را تداعی می کند، ناخودآگاه احساسات مرتبط با آن را بازتولید می کنیم و در نتیجه احساس ترس یا استرس می کنیم.

به گفته دکتر لین، آموزه های هاواوپونوپونو بر اساس تکرار تعدادی جملات یا ذکر است. جملاتی که به ما کمک می کند مسئولیت اعمال خود و عواقب آن را بپذیریم. اگرچه برخی معتقد به بیان و تکرار این جملات به هر شکل و زمانی هستند، اما زمان و نحوه تلفظ جملات از دیدگاه قائلین به هاواوپونوپونو نقش مهمی در اثربخشی این درمان دارد.

هاوابونوبونو نر چیست؟

1. متاسفم

با این جمله کوتاه انسان مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده می گیرد. گوینده با این جمله زخمش را آرام می کند. وقتی شخصی این جمله را با خود می گوید به معنای عذرخواهی و پذیرش اشتباهاتی است که در برابر جسم یا ذهن خود مرتکب شده است.

2. لطفا به من بدهید

ببخشید که به Hobonobono اشاره کردم

بخشش عامل اصلی اثربخشی Havaoponopono است، بنابراین باید این جمله را صادقانه و صادقانه گفت و برای بخشیدن خود یا دیگری تلاش کرد. این بخشش شامل هر چیزی است که آگاهانه یا ناآگاهانه عشق به خود، خدا یا دیگران را متوقف می کند.

3. ممنون

این جمله به فرد امکان می دهد قدردانی و قدردانی را بیاموزد. تحقیقات علمی همچنین نشان داده است که قدردانی نقش بلندمدتی در سلامتی در زندگی روزمره دارد.

4. دوستت دارم

این جمله به گوینده اجازه می دهد با خود و دیگران همدلی بیشتری داشته باشد. انسانها با ابراز محبت و محبت به دیگران، علیرغم اختلافات و خطاها، به عشق و محبت خود ادامه می دهند و پیوند دوستی خود را حفظ می کنند.

این جمله که امروزه اجتماعی ترین بخش آموزه های هواپونوپویی است بر ایجاد دوستی در جامعه تاکید دارد، موضوعی که در سبک زندگی امروزی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

فواید و فواید Havaoponopono

تکنیک های پاکسازی Havabonobuno به افراد امکان می دهد موقعیت های مشکل ساز زندگی را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند. نقش بالقوه آنها را در ایجاد مشکل درک کنید و مسئولانه به آن موقعیت ها نگاه کنید.

به طور کلی، مزایای بالقوه Huaponopono عبارتند از:

  • بهبود سلامت روان به ویژه در زمینه های اضطراب و افسردگی.
  • کاهش استرس
  • سلامت جسمانی؛
  • سهولت کنترل احساسات؛
  • قدرت روابط
  • بهبود فرآیند حل مسئله؛
  • آرامش درونی را به دست آورید.

تحقیقات علمی در مورد Huaoponopono چه می گویند؟

تحقیقات کمی در مورد اثربخشی این روش وجود دارد. با این حال، همین تحقیقات کوچک، اثربخشی برخی از آموزه های هاواوپونوپونو، مانند مدارا، قدردانی و پرستش را تایید کرده است.

  • در سال 2013 به 72 زن آموزه های هاواوپونوپونو آموزش داده شد و از آنها خواسته شد که این آموزه ها را در زندگی روزمره خود به کار گیرند. اکثر این زنان فشار خون پایین و خستگی را گزارش کردند.
  • در سال 2011، فشار خون شرکت کنندگان پس از یادگیری تکنیک تصفیه امواج هوا به مدت 9 هفته تحت نظارت قرار گرفت و مشخص شد که فشار خون همه آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
  • Havaoponoponoi سنتی نیز در دادگاه های هاوایی به عنوان روشی برای حل و فصل اختلافات مورد استفاده قرار گرفته و موثر بوده است.

به طور کلی می توان گفت هاووپونوپونو به عنوان یک ابزار اجتماعی برای کاهش تعارض و افزایش همبستگی و اعتماد در بین اعضای جامعه مفید است. البته باید تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر تهویه مطبوع مدرن انجام شود.

منابع دیگر: health.siliconidia


نحوه خرید - کیت خود مراقبتی صوتی
سلامتی با ارزش ترین دارایی انسان است




نحوه خرید - مجموعه صوتی روابط و ازدواج

دلیل بسیاری از خیانت ها یا طلاق ها این است که نمی دانیم چگونه با شریک یا همسر ارتباط برقرار کنیم.

به این مجموعه صوتی گوش دهید و تاثیر آن را در زندگی مشترک خود احساس کنید.




هشدار این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید