شعبانیان: اردوی تیم ملی جایی برای یادگیری والیبال نیست



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تیم والیبال بانوان ایران با پنج پیروزی و یک شکست به عنوان نایب قهرمانی جام کورناکا ایتالیا دست یافت.

میترا شعبانیان وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات بین المللی بود و تنها تیم های ایتالیایی حضور داشتند و نمایندگان مجارستان و رومانی نیز در این مسابقات حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه جام کورناکیا اولین تجربه تیم نوجوانان بود، گفت: این مسابقات سطح پایینی نداشت و تیم ها با اشتیاق فراوان شرکت کردند و بازیکنان از این مسابقات بهره فنی و فنی بردند.

مدیر فنی تیم والیبال جوانان گفت: با وجود اینکه دختران ما مدت زیادی در اردو ماندند اما برخلاف آقایان در رده های پایه مسابقه ای نداریم و اکثر بازیکنان از کانون ها و مسابقات دانش آموزی انتخاب شدند. مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته.» بسیاری از والیبالیست ها در یک تیم حضور نداشتند و ملاک انتخاب آنها شرایط بدنی بود.

وی افزود: اگر باشگاه ها مسئولیت رسیدگی به رده های پایه بانوان را بر عهده بگیرند و در این رده ها تیم داشته باشند، پیشرفت تیم افزایش می یابد. با این وجود از روند افزایشی زنان در رده های پایه راضی هستم. به طور کلی بازیکنان باید در جام کورناکا ایتالیا شرکت می کردند تا خود را محک بزنند. نکته قابل توجه بازی های دخترانه بازی های آسیایی است که در آن سبک بازی متفاوت است.

شعبانیان در پاسخ به این سوال که الکساندرا کمدل چه تفاوت فنی با مربیان ایرانی و حتی مربی خارجی سابق تیم ملی والیبال بانوان دارد، گفت: هنوز موفق به دیدار با او نشده ام. کمپدیلی از کشور دیگری آمده بود و از سوی فدراسیون جهانی والیبال معرفی شد و فدراسیون والیبال ایران برای یافتن مربی معروف تلاش زیادی کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که کمبل هنوز با تیم ملی والیبال بانوان مسابقه نداده است، نمی توانم درباره او قضاوت کنم، اما می دانم که او چیز زیادی برای تیم ملی والیبال بانوان باقی نخواهد گذاشت، باید در مورد بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان بیشتر بدانید. مربی از سراسر جهان بازیکنانی را دعوت می کند که به اردوی تیم ملی راه پیدا کنند تا به همه فرصت نشان دادن توانایی های خود را بدهد.

سرمربی تیم والیبال دختران تاکید کرد: مربیان و مشاوران فنی برابر هستند و در والیبال بانوان همه به یک نتیجه رسیدند. البته کمپبل کار سختی در پیش دارد و امیدوارم پیشرفت کند.

وی درباره فاصله زیاد تیم والیبال بانوان ایران با سایر تیم های آسیایی خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل والیبال بانوان دوری از تیم های آسیایی است. متاسفانه بازیکنان در اردوی تیم ملی والیبال را یاد می گیرند و این یک اشتباه است. من جرات مربیان دیگر را ندارم، اما زنان والیبال پایه را در اردوی ملی آموزش می‌دهند، در حالی که باید والیبال را در مدارس و ولایات یاد بگیرند تا بتوانیم از بین بهترین‌ها انتخاب کنیم، بنابراین فقط چند قدم با ما فاصله داریم. اگر والیبال پایه در استان ها فعال شود، حرفه ای تر می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید