فضانوردان در ماموریت Crow-3 فرود آمدند


کپسول Endurance Dragon اسپیس ایکس چتر نجات خود را باز کرد و در آب های خلیج مکزیک فرود آمد تا چهار فضانورد Cru-3 را پس از نزدیک به شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی بیاورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس،راجا شاری، تام مارشبورن، کایلا بارون از ناسا و ماتیاس مورر از آژانس فضایی اروپا امروز، جمعه (6 مه) ساعت 12 ظهر: 43 صبح، در منطقه زمانی شرقی (9:13 به وقت تهران) به زمین رسیدند و 176 خود را تکمیل کردند. ماموریت یک روزه

ناوگانی از کشتی های اسپیس ایکس آماده دیدار و انتقال کپسول دراگون و خدمه آن به کشتی بازیابی شانون بودند. این کشتی به افتخار فضانورد کروی-1 شانون واکر نامگذاری شده است. پس از معاینات اولیه پزشکی، شاری، مارشبرن، بارون و مورر به ساحل و سپس به مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون منتقل شدند.

شاری، مارچبرن، بارون و مافیر با جدا کردن کپسول استقامت از ماژول هارمونی ایستگاه فضایی در ساعت 1:20 بامداد به وقت شرقی (09:50 به وقت تهران) سفر خود را به زمین بازمی‌گردانند. از پنجشنبه شروع شد.

فضانوردان در ماموریت Crow-3 فرود آمدند

شاری روز چهارشنبه در یک مهمانی خداحافظی مختصر در ایستگاه فضایی گفت: حضور فضانوردان خدمه 4 در اینجا هیجان انگیز است، اما دانستن حضور آنها به این معنی است که زمان بازگشت فرا رسیده است. او افزود: «نزدیک به شش ماه از آن زمان می گذرد و ما مشتاقانه منتظر دیدار با خانواده و دوستان خود هستیم.

مارشبرن می گوید: «در صد سال دیگر، ما به ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان یک شاهکار مهندسی شگفت انگیز نگاه خواهیم کرد. من فکر می کنم میراث ماندگار ایستگاه فضایی احتمالاً همکاری بین المللی و مکانی برای صلح است.

“اولگ، شما یک فضانورد بسیار قوی و با تجربه هستید.” می دانم که ایستگاه فضایی را به دست یک فرد ماهر می سپاریم.

فضانوردان Crow-3 صدها آزمایش علمی انجام داده‌اند، از جمله آزمایش روش‌های جدید برای رشد محصولات زراعی، مطالعه گیاهان پنبه‌ای مقاوم به خشکی و چاپ نوارهای ساخته شده از سلول‌های پوست. مورر همچنین ماموریت “بوسه کیهانی” را انجام داد که شامل محموله هایی از 35 آزمایش اروپایی از سلامت انسان تا علم مواد بود.

هر چهار فضانورد Crow-3 در این ماموریت وارد یک پرواز فضایی شدند.

بارون می گوید: «این یک تجربه شگفت انگیز بود. ما واقعا خوش شانس بودیم که طیف کاملی از ماموریت های عملی و علمی را در اینجا دیدیم.

بارون و شاری جزو 16 فضانورد ماموریت آرتمیس ناسا هستند که برای آماده شدن برای بازگشت فضانوردان آمریکایی به ماه انتخاب شده اند.

مارشبرن 61 ساله در مجموع 337 روز و 10 ساعت و 43 دقیقه را در فضا گذراند. شاری 44 ساله، بارون 34 ساله و مورر 52 ساله هر کدام 176 روز و 3 ساعت و 40 دقیقه را سپری کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید