واکنش بیل گیتس به مهمانی های پایانی: هیچ دلیلی وجود ندارد که الن ماسک مرا دوست داشته باشد


بیل گیتسیکی از بنیانگذاران مایکروسافت و میلیاردر معروف فناوری در مصاحبه ای جدید می گوید که تئوری های توطئه دیوانه وار درباره خود شنیده و فکر می کند که در حال ملاقات است. جفری اپستاین اشتباه بود. بیل گیتس در حاشیه سود اخیر با ماسک ایلان سخنرانی هایی نیز انجام داد. بیل گیتس در گذشته ثروتمندترین مرد جهان بود و اکنون این عنوان به ایلان ماسک تعلق دارد. با وجود این شباهت، بیل گیتس و الن ماسک رابطه خوبی با هم ندارند.

توسط Yahoo Finance، اسکرین شات های منتسب به چت خصوصی بین الن ماسک و بیل گیتس هفته گذشته فاش شد. الن ماسک بیل گیتس را متهم کرد که در مقابل تسلا موضع کوتاهی دارد. مدت زیادی پس از فاش شدن اسکرین شات ها، الن ماسک در توییتی جدید به بیل گیتس توهین کرد.

گیتس در پاسخ گفت: او نباید با من خوب باشد. الن ماسک می‌گوید که موضع کوتاهی علیه تسلا در تضاد با تلاش‌های بیل گیتس برای مقابله با تغییرات اقلیمی است. زیرا تسلا خودروهای برقی می سازد و تولید خودروهای برقی تاثیر زیادی در کاهش آسیب های زیست محیطی دارد.

داشتن یک موقعیت کوتاه به این معنی است که بیل گیتس در حال پیش بینی کاهش ارزش سهام تسلا است. در این روش، سرمایه‌گذار با پیش‌بینی کاهش ارزش سهام، سهام خود را می‌فروشد و سپس همان مقدار سهام را با قیمت ارزان‌تری خریداری می‌کند. این بدان معناست که بیل گیتس برای شکست دادن تسلا شرط بندی کرده است.

بیل گیتس در مصاحبه اخیر خود گفت که حفظ موقعیت کوتاه مدت در تسلا ربطی به تغییرات اقلیمی ندارد و او از چند جهت از نظر مالی تنوع می بخشد. مدیر عامل سابق مایکروسافت این ادعا را که حفظ موقعیت کوتاه تسلا به محیط زیست آسیب می رساند را رد کرد و گفت:

محبوبیت خودروهای الکتریکی منجر به رقابت بیشتر برای فروش آن خودروها می شود. بنابراین استفاده از خودروهای برقی و افزایش ارزش کسب و کار دو مقوله متفاوت است.

ایلان ماسک اخیرا موفق شد نظر هیئت مدیره توییتر را در قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری جلب کند تا به زودی مدیرعامل این شبکه اجتماعی شود. اخیراً در مصاحبه ای از بیل گیتس در مورد فروش توییتر به ایلان ماسک سوال شد، وی گفت که در حال حاضر آینده این شبکه اجتماعی غیرقابل پیش بینی است. به گفته بیل گیتس، توییتر احتمالاً با مدیریت ماسک ها به پلتفرمی بدتر یا بهتر تبدیل خواهد شد.

بیل گیتس به ویژه به رسانه های اجتماعی علاقه مند است، نه به این دلیل که میلیاردها دلار از طریق رسانه های اجتماعی به دست آورده است. اما به دلیل اینکه تئوری های توطئه زیادی در شبکه های اجتماعی به او نسبت داده می شود.

مقالات مرتبط:

بیل گیتس مدتهاست که از واکسیناسیون حمایت می کند و میلیاردها دلار در پروژه های مرتبط سرمایه گذاری کرده است. این موضوع باعث شده تا مردم ادعا کنند که گیتس قصد دارد افراد را از طریق واکسن ها ردیابی کند. بیشتر تئوری‌های توطئه در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شوند و در جنگ جهانی دوم کرونا به اوج خود می‌رسند. گیتس می گوید: «گاهی اوقات باید به این نظریه ها بخندید. چون آنها دیوانه هستند. او گفت: «من میلیاردها دلار برای واکسن ها هزینه کرده ام. “واکسن برای من پول درآورده نیست، واکسن جانها را نجات می دهد.”

بیل گیتس سال گذشته اعلام کرد که پس از 27 سال زندگی مشترک، او و همسرش تصمیم به جدایی گرفته اند. گیتس گفت: زندگی من خیلی تغییر کرده است. فرزندانم خانه را ترک کرده اند. آخرین فرزندم سال گذشته خانه را ترک کرد تا به دانشگاه برود. طلاق خیلی سخت است و من سال سختی را پشت سر گذاشتم.»

دیدگاهتان را بنویسید