اطلاع رسانی: یارانه نان و دارو به هیچ وجه لغو نمی شود



به گزارش «اقتصاد آنلاین»، خبرگزاری «ایسنا» به نقل از محمد مخبر در گفت وگو با شبکه خبر، با اشاره به شرایط جنگ اوکراین و روسیه و کمبود مواد غذایی که پس از این جنگ به وجود آمد، گفت: چه وضعیت عراق چگونه خواهد بود؟

وی افزود: فکر می کنم اگر 50 درصد شعارهای رهبری عملی می شد، با مشکلات زیادی مواجه نمی شدیم. این دولت پیروی از شعارهای حضرت آقا را وظیفه خطیر قرار داده است. اینکه مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر این موضوع اقتصادی تاکید کرده اند بسیار مهم است و به دلیل درگیری و اپیدمی مضاعفی که در جنگ اقتصادی برای همه مردم پیش می آید، با جنگ نظامی و در نتیجه رهبری متفاوت است. وی بر موضوع جنگ اقتصادی تاکید کرد.

معاون ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: تاکنون هر موفقیتی که داشته ایم به دلیل توجه به سخنان رهبری بوده است. رهبر انقلاب بر خنثی سازی تحریم ها و تقویت اقتصاد تاکید کردند. البته ما هنوز به آنچه که به عنوان اقتصاد مقاومتی مد نظر داشتیم نرسیده ایم، اما تا جایی که محقق شده، از تاثیر اقدامات آمریکا علیه ما کاسته است.

مخبر با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی که دولت سیزدهم شروع به کار کرد، افزود: در دولت سیزدهم توانستیم کالاهای اساسی را به نقطه مناسبی برسانیم و با پول نفت خود کشور را اداره کنیم و نه با استقراض. ” در مذاکرات آنها (طرف مقابل) متوجه شدند که ما نه نیازی به مذاکره داریم و نه به نتیجه، و البته هم رهبری و هم دولت به دنبال رسیدن به نتیجه مذاکرات هستند، اما با حفظ عزت و اقتدار ملی.

وی گفت: در زمان روی کار آمدن دولت تورم 50 درصد بود اما اکنون به 35 درصد رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یارانه نان و دارو به هیچ وجه لغو نمی شود، خاطرنشان کرد: یارانه نان سنتی که طبق تصمیم مجلس نمایندگان باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود، در نظر گرفته شد و برای سایر موارد کالاهای اساسی، مبلغ ماهیانه در نظر گرفته شده است.» آنها برای جبران قیمت های بالاتر گرفته می شوند.

وی افزود: افراد با درآمد بالا بخشی از هزینه تهیه این کالاها را می پردازند اما اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه از این یارانه ها بهره کامل می برند و پولی که به آنها داده می شود آرامش خاطر آنها را تامین می کند.

مخبر با بیان اینکه این یارانه ها قبل از آزادسازی قیمت ها به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود، گفت: در کنار این تمهیدات، سبد سهام اعشار پایین جامعه نیز در نظر گرفته شد.

منبع:
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید