برنامه نمایشی نماد پول ملی در ماه های آینده



رئیس کل بانک مرکزی در سومین نشست کارشناسان و اساتید اقتصاد با محوریت کد ارزی بانک مرکزی از آزمایش این طرح طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، صالح آبادی با استقبال از نکات مطرح شده از سوی کارشناسان اقتصادی، گفت: موضوع نماد ارز بانک مرکزی از مدت ها قبل در نهاد سیاست گذار پولی و بانکی مطرح بوده است اما در این مدت کارگروهی تشکیل شد. متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و اسکناس این موضوع را مطرح کردند.» آنها مرحله عملیاتی را به صورت آزمایشی به پایان رسانده اند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اولویت بانک مرکزی در این مرحله اصلاح نظام بانکی در سه بعد است، گفت: اما موضوعات مهمی که اکنون در دنیا مطرح است از جمله نماد پول ملی است. نرسیده به بانک مرکزی: اقدامات مهمی انجام شده و در این راستا طی ماه های آینده شاهد اجرای آزمایشی این طرح در برخی نقاط کشور خواهیم بود.

رئیس شورای پول و اعتبار بر فرهنگ سازی و آموزش در این زمینه تاکید کرد و گفت: علاوه بر اجرای این طرح به صورت آزمایشی، آموزش ها و آموزش های لازم در این زمینه توسط کارشناسان انجام شود.

صلاح آبادی مدت زمان آزمایشی این پروژه را شش ماه اعلام کرد و گفت: پس از این مدت علاوه بر وضعیت مطلوب موضوع، گزارش این طرح به کارشناسان اقتصادی و بانکی ارائه می شود تا از نظرات کارشناسان اقتصادی و بانکی بهره مند شوند. روشنفکران این حوزه».

در این جلسه کارشناسان اقتصادی موضوع نماد پول ملی بانک مرکزی را مورد بحث و بررسی قرار دادند، راهکارهایی برای اجرای موفق ترین این طرح پیشنهاد کردند و کارشناسان بانک مرکزی نیز به سوالات و ابهامات مدعوین پاسخ دادند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید