ماه هر ماه از زمین باران می بیند – دلیل جدیدی برای تشکیل آب در ماه


اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که ماه کاملاً خشک است، دانشمندان معتقدند که آب بیش از حد انتظار ما وجود دارد. اکنون دانشمندان در یک مطالعه جدید ادعا می کنند که برخی از آب روی ماه شاید از اتمسفر زمین نشات گرفته.

محققان دانشگاه آلاسکا در فیربنکس مکانیسم کاملا جدیدی را برای تشکیل آب در سطح ماه پیشنهاد کرده اند. آنها فکر می کنند ماهانه است، برای چند روز، بارانی بر روی ماه باران می بارد، بنابراین آب روی سطح آن است و از جو زمین باران می بارد.

ماه

چگونه از زمین روی ماه باران می بارد؟

به گفته دانشمندان، میدان مغناطیسی حباب زمین نامیده می شود.مگنتوسفرسپری ایجاد می کند که از ما در برابر پرتوهای کیهانی محافظت می کند. لبه جلویی حباب گرد است و نقطه ای را در پشت سیاره تشکیل می دهد، دقیقاً شبیه دم یک دنباله دار. واقعیت این است که ماه پنج روز در ماه از این نقطه عبور می کند.

برخی از خطوط میدان مغناطیسی زمین شکسته شده اند، تنها یک طرف آن هنوز به سیاره متصل است و یون های هیدروژن و یون های اکسیژن موجود در جو می توانند از این طریق وارد فضا شوند. هنگامی که ماه از دم مغناطیسی عبور می کند، برخی از یون ها با زمین و برخی دیگر با سطح ماه برخورد می کنند.

محققان تخمین می زنند که علیرغم این فرآیند میلیاردها سال پیش، ممکن است تقریباً باشد 3500 کیلومتر مکعب بر قطب های ماه آب می بارید. البته آب روی ماه از طریق مکانیسم های مختلف دیگری شکل می گیرد که این ایده جدید تنها یکی از آنهاست.

ماه

آب در طول چندین دهه بارها توسط فضاپیماهای مختلف بر روی سطح ماه کشف شده است. بیشتر آن، به ویژه در اطراف قطب ها متمرکز شده است، به نظر می رسد به شکل یخ باشد، و منابع آب را می توان در مناطق دیگر ماه نیز یافت. بررسی این نوع اطلاعات می تواند کمک زیادی به مکان یابی ماموریت های آینده فضانوردان کند.

اکثر دانشمندان بر این باورند که پس از برخورد سیارک ها و دنباله دارها، آب در سطح ماه شکل گرفته است. در این راستا، پیشنهاد شده است که یون های هیدروژن و اکسیژن که از جو فوقانی زمین خارج شده و در سطح ماه ترکیب می شوند، می توانند یکی از منابع آب یا یخ ماه در این سیاره باشند.

دیدگاهتان را بنویسید