1400 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های تقریبا تکمیل شده بهداشت و درمان اصفهان نیاز است



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دکتر شاهین الشیرانی ظهر امروز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در صورت تصویب این تعداد در مصوبات سفر آتی ریاست جمهوری به استان اصفهان، بخشی از این پروژه ها خواهد بود. تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد امسال و برخی تا سال 1402.

وی با اشاره به اولویت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پوشش واکسیناسیون عروق کرونر و مراقبت از مناطق کم برخوردار، گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه بیمارستان ها است. اشاره شده است.

وی افزود: توسعه بیمارستان فایز، تامین نیروی انسانی، افزایش 800 تخت در بیمارستان فارابی، تکمیل و توسعه بیمارستان امام حسین (علیه السلام) ویژه کودکان با 300 تخت افزایش و توسعه بخش های مراقبت ویژه و بخش مراقبت های ویژه بیمارستان قلب جمران بیمارستان های خمینی شهر ساعی، شیخ بهایی نجف آباد و ورزنه، تکمیل مراکز نیمه کاره دیالیز، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و جبران کمبود 25 درصدی نیروی انسانی متخصص و نیروی انسانی از مصوبات استان ها در سفرهای ریاست جمهوری خواهد بود. به استان اصفهان.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه پزشکی مهاجرت پرستاران و پزشکان به خارج از کشور است، گفت: به دلیل پایین بودن تعرفه ها، برخی از پزشکان حتی آمادگی لازم برای تخصص در رشته ها و مشاغل خالی را ندارند. آنها تمایلی به استخدام ندارند زیرا در دسترس آنها نیست.

الشیرانی همچنین تاکید کرد: در حوزه سلامت با وجود پایان یافتن پیک ششم و کاهش مرگ و میر، نباید تا پایان دوره کرونا باور ما تحریک شود.

وی افزود: با عادی سازی شرایط و برداشتن نقاب موافق نیستیم، گویا برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی بازی های آسیایی به دلیل شیوع کرونا لغو شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: مردم همچنان ماسک، تهویه مناسب، واکسیناسیون، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و فکر نکنند که آمار مرگ و میر به صفر رسیده است، دیگر نیازی به استفاده از ماسک نیست.

وی با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون گفت: در پنجمین پیک کرونا در تابستان سال گذشته بیشترین تعداد بیمارانی که در یک روز وارد استان شده اند 3800 نفر و در پیک ششم 1300 نفر بوده و در حال حاضر 150 نفر در آنجا ساکن هستند. بیمارستان‌های استان، اما تعداد کشته‌شدگان صفر است.»

الشیرانی در خصوص بیماری های غیرواگیر نیز گفت: 80 درصد مسائل بهداشتی ناشی از تعامل بین بخش ها، وجود کارخانه های دودزا، مسائل زیست محیطی، وجود وسایل نقلیه ناایمن، تصادفات، قطع عضو، سرطان ها، آموزش، کاهش روغن، نمک است. مصرف و پیشگیری از سکته سکته قلبی همگی با مسائل بین بخشی مرتبط هستند و همه این ملاحظات باید برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر رعایت شود.

وی تصریح کرد: سلامتی به معنای نبود بیماری نیست، زیرا بیماری های روانی، شرایط آب و هوایی، سموم، آفت کش ها، روغن ها و وضعیت محیط بر سیستم بهداشت عمومی تاثیر می گذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: یکی از راهکارهای حل مشکلات نظام سلامت استفاده از «نظام پزشک خانواده و ارجاع» است که تاکنون جواب نداده است.

وی همچنین از افزایش تعرفه های پزشکی و زیر میز عمل بیماران گفت: چند سالی است که تعرفه های پزشکی تغییر نکرده است و این یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی با پزشکان است.

وی افزود: در صورت اخذ مطب، در مورد شکایات شهروندان به شدت با این موضوع برخورد می کنیم و حتی پروانه پزشک متخلف را لغو می کنیم، اما این امر مستلزم شکایت به زندان ها، دستگاه دولتی و دانشگاه است. پزشکی.” علوم.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره تکمیل ساخت بیمارستان قلب احمدیه واقع در خیابان مردامد اصفهان نیز اظهار داشت: تاکنون هیچکس از هیئت مدیره این بیمارستان خصوصی درخواست کمک نکرده و نامه ای نیز ارسال نشده است. صادر شده.

وی گفت: البته بیمارستان 250 تختخوابی بهارستان، توسعه بیمارستان گلدیس شاهین شهر و احداث بیمارستان 120 تختخوابی در برخوار از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

به گفته دکتر شیرانی، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در هفته سلامت «سلامت ما، سلامت سیاره‌ای» است.

دیدگاهتان را بنویسید