تصاویر فاش شده واقعی از تراشه 4 نانومتری Nvidia H100 جزئیات طراحی آن را نشان می دهد


بیش از یک ماه از رویداد GTC 2022 می گذرد و ما در نهایت به اولین تصاویر منتسب به جدیدترین GPU کلاس مرکز داده انویدیا دسترسی داریم. طبق گفته VideoCardz، تراشه مورد انتظار Nvidia H100 از لیتوگرافی چهار نانومتری استفاده می کند و بر اساس معماری Hopper ساخته شده است.

ما فقط دموهای این تراشه را قبل از فاش کردن عکس‌های واقعی دیده‌ایم، اما به لطف ServeTheHome می‌توانیم طراحی جدید جک SXM را بهتر ببینیم. تصاویر فاش شده تایید می کنند که انویدیا H100 دارای اسکوپی به نام PG520 است.

GPU Nvidia H100 SXM در دسترس از نمای عقب

تراشه گرافیکی H100 از فناوری کپسوله سازی TSMC CoWoS استفاده می کند و 814 میلی متر مربع مساحت دارد. این راه حل مدرن مبتنی بر 6 ماژول حافظه در دو طرف است. این مدل از 16896 هسته CUDA بهره می برد و با 80 گیگابایت حافظه HBM3 عرضه می شود. ترتیب کانکتورها برای تراشه A100 تغییر کرده است. به جای دو کانکتور بلند در دو طرف تراشه، یکی از کانکتورها در نسل جدید کوتاهتر است.

مقالات مرتبط:

تراشه انویدیا مورد بحث دارای توان 700 وات است. تراشه‌های قبلی SXM مبتنی بر معماری‌های آمپر و ولتا از 250 تا 300 وات قدرت داشتند.

تراشه گرافیکی H100 برای پیش خرید در ژاپن با قیمت 33000 دلار موجود است. البته گرافیکی که در ژاپن به فروش می رسد مدل PCIe Gen5 است، با این حال آنچه در تصاویر فاش شده می بینیم مدل مبتنی بر SXM است که دارای هسته های CUDA بیشتر و حافظه بیشتر و همچنین مصرف انرژی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید