ثبت نام حقوق کارکنان دولت را به تعویق نیندازید / اجازه تغییر قیمت خودسرانه را ندهید



نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دستگاه ها در ثبت اطلاعات و حقوق کارکنان دولت، تکلیف قانونی پرداخت یارانه به بازماندگان و موضوع حذف یارانه آرد صنعتی توضیحاتی ارائه کرد.

محمدرضا مرتضی الدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، در خصوص گزارش کمیته برنامه و بودجه از عملکرد دستگاه ها در خصوص ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه بکنا، گفت: برنامه و بودجه. کمیته در حال آماده سازی است. گزارش عملکرد سخت افزاری و سازمانی یک رکورد از اطلاعات کارکنان است.

وی تصریح کرد: در خصوص ثبت اطلاعات کلیه کارکنان دولت در سامانه بکنه دو قانون وجود دارد که باید اطلاعات رسمی، قراردادی، قراردادی، برخی کارکنان و افرادی مانند امدادگران و قراردادهای موقت در این سامانه ثبت شوند. شرکت ها اشاره ای نکردند که این سیستم با پیگیری ها و درج اطلاعات شرکت ها اصلاح خواهد شد.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه ادامه داد: از مجموع 4728 دستگاه، 3026 دستگاه ثبت نام کردند که حدود 64 درصد کل دستگاه ها را تشکیل می دهد یا به عبارت دقیق تر اطلاعات نزدیک به دو میلیون و 100 هزار کارمند ثبت نام شده است. سامانه باکنا و اطلاعات 36 درصد از کارکنان ثبت نشده است که در کمیسیون پیگیری می کنیم.

ما در ثبت حقوق کارکنان دولت عقب هستیم

و گفت: در قانون دیگری موضوع ثبت حقوق و مزایا در سامانه مقرر شده بود که حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های مختلف در این سامانه ثبت شود و در اینجا از مجموع 4716 دستگاه، 44 درصد کارمندان. حقوق و مزایا ثبت شده است ما در ثبت حقوق عقب هستیم.

وی افزود: حدود 64 درصد اطلاعات کارمندان ثبت شد و در سامانه دیگری حقوق 44 درصد کارمندان ثبت شد و حقوق 54 درصد کارمندان تاکنون ثبت نشده است.

مرتضی الدینی گفت: گزارش ما نظارت بر عملکرد مراجع سه گانه است و پس از تکمیل در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می شود. کمیته برنامه در نامه ای از سازمان هایی که این وظیفه قانونی را انجام نداده اند می خواهد که این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه این گزارش تا دی ماه سال گذشته بوده است، افزود: وزارت نفت وزارتخانه ای است که هنوز حقوق و مزایا را ثبت نکرده است و دلایل آن باید بررسی شود و البته این موضوع مربوط به قبلی است. از وزیر نفت انقلاب انتظار داریم آقای رئیسی به این کاستی ها رسیدگی کند و اطلاعات کارکنان وزارت نفت را مانند بقیه وزارتخانه ها ثبت کند.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه همچنین در مورد افزایش نامتناسب حقوق کارکنان دولت با تورم ادامه داد: طبق قانون، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت باید متناسب با تورم باشد، اما از آنجایی که منابع دولتی وجود ندارد. به اندازه کافی نمی تواند به اندازه افزایش تورم حقوق بپردازد و در نتیجه بخشی از آن را جبران کند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از معیشت مردم تنها از طریق افزایش حقوق نیست، گفت: اگر افزایش حقوق بدون منابع واقعی و چاپ پول باشد نتیجه آن تورم مضاعف خواهد بود. بنابراین باید به سمت کنترل تورم حرکت کنیم و یکی از راه ها کنترل حجم نقدینگی است که اولویت سیزدهم دولت نیز هست. هرچه رشد نقدینگی کمتر باشد تورم کمتر می شود.

نباید به مردم اجازه داد خودسرانه قیمت ها را تغییر دهند

مرتاج الدینی افزود: باید از بسترهای غیرنقدی مانند توزیع بسته های کالا در گروه های سنی مختلف، معیشت مردم حمایت شود. در شرایط کنونی تمرکز ما بر دولت بر وفور کالاهای اساسی در جامعه است که نباید از آن غافل شد. خوشبختانه در ماه رمضان کالاهای اساسی به وفور وجود داشت، اما گزارشی مبنی بر کمبود کالاها یعنی روغن و شکر دریافت کردیم. نفت یارانه می گیرد اما شکر نه و دولت اقدامات خوبی برای جبران آن انجام داده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ماکارونی مربوط به آرد صنعتی است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان، دولت اصلاحاتی را در زمینه قیمت آرد صنعتی و در نتیجه قیمت کالاهای مرتبط با آرد صنعتی از جمله شیرینی ها انجام داد. ، بیسکویت، بیسکویت و پاستا.” در ضمن نباید به مردم اجازه داد خودسرانه قیمت ها را تغییر دهند. دولت به آرد و نان یارانه می دهد و قیمت های جدیدی را برای آرد صنعتی اعلام کرده است که شامل محصولاتی مانند بیسکویت، کیک و ماکارونی می شود. قیمت‌های جدید باید به گونه‌ای کنترل شود که قیمت‌ها بر اساس اثر قیمت‌های بدون یارانه آرد تغییر کند.

نزدیک به دو میلیون نفر برای دریافت حمایت باقی مانده است

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه درباره موضوع حذف یارانه پردرآمدها گفت: بر اساس مفاد تبصره 14 قانون بودجه سال جاری، یارانه پردرآمدها باید لغو شود. همچنین برای کسانی که از رده های اعشاری پایین عقب مانده اند، یعنی کسانی که به دلایل مختلف ثبت نام نکرده اند، سامانه ای ایجاد کنید. ما نزدیک به دو میلیون نفر برای دریافت کمک داریم، از جمله خانواده هایی که فرزندانشان ازدواج کرده یا طلاق گرفته اند و مزایای آنها مشخص نشده است. بر اساس این حکم دولت باید مشمولان دریافت یارانه را ثبت نام کند و این امر باید در سال جاری انجام شود.

وی ادامه داد: با ایجاد چنین نظامی، اگر کسی به ناحق از حمایت قطع شود، حق اعتراض خواهد داشت. گاهی حمایت از افراد بر اساس گردش مالی افراد قطع می شود که ممکن است یک فرد خوب در مسجد یا هیئت امنای گروهی باشد که گردش مالی آنها زیاد است به دلیل دعوت به این کار خیر، اما خود شخص انجام می دهد. زیاد بدست نیاورد . میدان را برای اعتراض و تجدید نظر در این حکم باز گذاشته ایم. امیدوارم وزارت رفاه و صندوق هدفمندی این دو موضوع را جدی بگیرند تا یارانه پردرآمد حذف شود تا به مزایای رده های سنی پایین اضافه شود و بازمانده ها از مزایای برخوردار شوند.

مرتاج الدینی با اشاره به حکم قانونی لغو یارانه های پردرآمد گفت: در سال های گذشته قانون لغو یارانه های پردرآمد وجود داشت و دولت ها اقدامات خاصی برای اجرای آن انجام ندادند. این مسئولیت بر عهده وزارت کار و صندوق هدف است که باید اطلاعات را تکمیل کنند تا اگر حمایت کسی قطع شد، حق اعتراض داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید