جزئیات تاخیر تعدادی از پروازهای هما به نجف اعلام شد



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، روز یکشنبه از شرکت هواپیمایی ایران ایر، حسین جهانی مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ضمن عذرخواهی از مسافران پروازهای هما به مقصد فرودگاه نجف اشرف در روزهای اخیر گفت: روزها: و فرودگاه کرمان را همراهی کرد پرواز فرودگاه نجف با تاخیر زیادی همراه بود، زیرا پروازهای کرمان به نجف به دلیل نقص فنی و پروازهای تهران به نجف اشرف به دلیل شرایط بد جوی فرودگاه نجف با تاخیر انجام شد.

جزئیات 20 ساعت تاخیر پرواز کرمان – نجف

جهانی در خصوص تاخیر پرواز فرودگاه کرمان – نجف گفت: هواپیمایی که از کرمان به سمت نجف در حرکت بود در حین پرواز از فرودگاه کرمان دچار نقص فنی شد که با تلاش کارشناسان فنی حاضر در محل مشخص شد. فرودگاه، و آن را جایگزین کرد. قطعه باید معیوب باشد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود قطعات یدکی در فرودگاه کرمان و علیرغم زمان لازم، قطعات مورد نیاز به صورت هوایی از تهران به کرمان ارسال شد. با رسیدن قطعه، تعویض و تست مجدد توسط کارشناسان فنی، پرواز با 20 ساعت تاخیر فرودگاه کرمان را ترک می کند.

علت به تعویق افتادن پرواز تهران – نجف در 14 اردیبهشت

مدیرکل روابط عمومی هما در پاسخ به سوالی مبنی بر علت تاخیر پرواز نجف به تهران در 13 اردیبهشت ماه سال جاری، افزود: تاخیر پرواز 5318 تاخیر رتروگراد بوده است. به این ترتیب هواپیمای کرمان به نجف پس از فرود در این فرودگاه، مسافران این پرواز را به تهران منتقل کرد که با توجه به مشکل این هواپیما در فرودگاه کرمان، زمان تاخیر این پرواز نیز لحاظ شد.

وی گفت: با توجه به حضور مسافران این پرواز در فرودگاه نجف و تاخیر در ورود هواپیما، هماهنگی های لازم برای پذیرش و اسکان مسافران انجام شد و تعدادی از مسافران بومی به منازل خود بازگشتند. “

به گفته جهانی، با توجه به تعطیلی عید سعید فطر و تکمیل ظرفیت هتل در این شهرستان، هماهنگی برای اسکان 150 مسافر با تاخیر انجام شد، اما با تلاش نماینده هما در فرودگاه نجف اشرف این امر انجام شد. ارسال شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده، مسافران از هتل به فرودگاه اعزام می شوند و هواپیما ساعت 14:30 (به وقت محلی) فرودگاه نجف را به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) ترک می کند.

حسین جهانی در خصوص تأخیر سایر پروازهای «هما» به مقصد نجف در روزهای پایانی هفته گذشته، گفت: بیشتر تاخیرهای پروازی پنج شنبه و جمعه هفته گذشته به دلیل شرایط بد جوی فرودگاه نجف اشرف بوده است. به دلیل شرایط آلودگی هوا و انبوه گرد و غبار در فرودگاه نجف و تعطیلی این فرودگاه، اکثر پروازها تا مساعد شدن شرایط جوی فرودگاه و صدور مجوز فرود و برخاست به تعویق افتاد.

دستورالعمل تاخیر پرواز چیست؟

وی در خصوص دستورالعمل تاخیر پرواز گفت: شرایط نامناسب جوی از جمله مواردی است که ایرلاین ها می توانند پروازها را لغو کنند و در این زمینه ایرلاین مسئولیتی ندارد، بنابراین تعدادی از شرکت ها پروازهای خود را در روزهای مذکور لغو می کنند. اما به منظور حفظ کرامت مسافران عتبات عالیات، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سعی کرد تمهیدات لازم را برای مسافران این پروازها انجام دهد. بر این اساس قرار شد برای 450 مسافر پروازهای نجف تدارکات لازم تامین شود تا هوای این فرودگاه مساعد شود.

جهانی افزود: در هفته گذشته 76 پرواز توسط HUMA به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام شد که از این تعداد 25 پرواز از 60 دقیقه گذشت که اکثر آنها به دلیل بدی جوی با تاخیر مواجه شدند.

مدیرکل روابط عمومی هما در خاتمه گفت: شرکت هواپیمایی هما جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از مسافران مسیر کرمان-نجف-تهران و سایر پروازهای این شرکت به فرودگاه نجف عذرخواهی می کند و تاکید می کنیم که اطمینان حاصل شود. ایمنی پرواز اولویت اصلی این شرکت در این موارد می باشد و با توجه به این شرایط کلیه ذینفعان موظفند طبق دستورالعمل ایمن عمل کنند. همچنین باید از صبر و شکیبایی مسافران نجف برای این شرکت تشکر و قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید