خبرگزاری مهر: ورود اولین کشتی تفریحی با ۱۷۰۰ مسافر جام جهانی قطر به بندر بوشهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دریانوردی جمهوری اسلامی ایران، مصطفی فاطمی گفت: اخیرا به منظور رفع برخی موانع و تسهیل در راه اندازی اولین کشتی دریایی کشور، هیئتی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریسم از کشتی بازدید کرد و آورد.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در این بازدید مقرر شد این کشتی بزرگ به سوخت زیادی نیاز داشته باشد و شروع به کار در آب های پارسیان شود. اکنون خلیج فارس به پایان رسیده است.”

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کشتی تفریحی توسط سرمایه گذار خصوصی از کشور فرانسه خریداری شده است، گفت: این کشتی گنجایش 1700 گردشگر و 700 خودروی سواری را دارد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کشتی 9 طبقه فرانسوی نیز ظرفیت همچنین در هر پرواز شبی 520 گردشگر را در خود جای می دهد.

فاطمی اذعان داشت: این کشتی تفریحی به رستوران، سالن بدنسازی، سینما و امکانات دیگر نیز مجهز است.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: به من برنامه ریزی در حال انجام است این کشتی قرار است در مسیرهای مختلف از جمله مسیر ساحلی خوزستان، بندرعباس و چابهار به گردشگران خدمات دریایی ارائه دهد.

وی با اشاره به توانایی این سفر فرانسوی در انجام سفرهای بین المللی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای سفرهای بین المللی این کشتی در حال انجام است.

این مسئول یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی این کشتی را سفر و سفرهای دریایی به قطر در جام جهانی دانست و گفت: بدون شک استفاده از این کشتی می تواند گردشگران زیادی را از قطر به ایران بیاورد.

فاطمی خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است گردشگران ایرانی که علاقه مند به تماشای جام جهانی قطر هستند با این کشتی سفر کنند که در این صورت سفر ارزان تری برای ایرانی ها به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایید کرد: به من با مقدمات انجام شده طی چند روز آینده شاهد راه اندازی کشتی تفریحی فرانسه در بوشیر با حضور مقامات ارشد کشوری از جمله وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهیم بود.

وی راه اندازی کشتی تفریحی در آب های خلیج فارس را نقطه عطفی در گردشگری دریایی کشور توصیف کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با افزایش دسترسی بزرگان شاهد توسعه صنعت گردشگری دریایی کشور باشیم. و قایق های تفریحی کوچک در خلیج فارس.”

دیدگاهتان را بنویسید