قیمت هواپیماهای جنگی آمریکایی نسل ششم چقدر خواهد بود؟


کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده در حال کار بر روی آن هستند جنگنده های نسل ششم و اکنون بر اساس گزارشی جدید، فرانک کندال، وزیر دفاع آمریکا، در سخنانی با اعضای کنگره، اعلام کرده است که هزینه هر یک از این جنگنده ها خواهد بود. صدها میلیون دلار معلوم شد که این گران ترین برنامه پرواز در تاریخ است.

F-22 Raptor اولین جنگنده نسل پنجم جهان بود که در نیروی هوایی ایالات متحده خدمت کرد. با این حال، وقتی صحبت از نسل ششم به میان می آید، ایالات متحده دیگر منحصر به فرد نیست و کشورهایی مانند روسیه، بریتانیا و حتی ژاپن به شدت روی چنین جنگنده هایی کار می کنند.

ویژگی ها و قیمت هواپیمای جنگی نسل ششم آمریکایی

نیروی هوایی ایالات متحده در حال حاضر در حال کار بر روی پروژه نسل بعدی سلطه هوایی (NGAD) است که بر روی جنگنده های نسل ششمی که جایگزین F-22 خواهند شد، تمرکز خواهد کرد. اگرچه چندین سال با بازنشستگی فاصله داریم، اما نسل بعدی جنگنده ها به قابلیت هایی مجهز خواهند شد که تا به حال ندیده ایم.

جنگنده های نسل ششم

این جنگنده ها از موتورهای پیشرفته، رادارگریز قدرتمند، سلاح های قدرتمند و جدید و همچنین مدیریت حرارت بهتر نیرو می گیرند.

برنامه NGAD همچنین شامل طیف وسیعی از سیستم های قابل تجهیز است پهپاد سنسورها و ابزار جنگی مختلف را ارائه می دهد. از این دستگاه ها در ماموریت های خطرناک برای کاهش تلفات استفاده می شود.

اما زمان آن فرا رسیده که قیمت این جنگنده ها افزایش یابد. F-22 با قیمت 135 میلیون توماناین گرانترین جنگنده در نیروی هوایی ایالات متحده است. برای مقایسه قیمت اف 35 یکبار 80 میلیون تومان البته هزینه آن به اندازه عمر آن است 1.25 تریلیون دلار خواهد بود.

طبق گفته کندال، هواپیماهای جنگی نسل ششم صدها میلیون دلار هزینه دارند که دو برابر هزینه اف-35 است. پس با قیمت تقریبی 160 میلیون تومان، گران ترین جنگنده تاریخ می شود. اگرچه هزینه تولید بسیار بالا خواهد بود، اما USAF می خواهد هزینه های ارتقا و نگهداری را پایین نگه دارد.

کندال همچنین گفت که قطعات پهپادها بسیار کوچکتر از جنگنده های نسل ششم خواهند بود و برای ماموریت های خطرناک مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همانطور که مشخص است، پهپادها و صندل های خودکششی آنها به بخش بزرگی از جنگ های آینده تبدیل خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید