مدیرعامل اسپیس ایکس: در این دهه به مریخ خواهیم رفت


یک ماموریت سرنشین دار به مریخ ممکن است زودتر از آنچه فکر می کنیم انجام شود. گوئن شاتلمدیر کل و مدیر عامل اسپیس ایکس اخیراً به CNN گفته است که فضانوردان احتمالاً قبل از پایان دهه 2020 روی سیاره سرخ فرود خواهند آمد. او در مصاحبه ای کوتاه گفت: «فکر می کنم در این دهه اتفاق می افتد. انسان زودتر روی ماه فرود آمد. مدیرعامل اسپیس ایکس افزود:

فکر می کنم حجم زیادی لازم است [محموله] آن را در مریخ قرار دهید و سپس مردم به طور جدی تری در مورد آن فکر می کنند. سپس 5 یا 6 سال بعد، مردم خواهند دید که یک مکان واقعی برای رفتن وجود دارد.

البته SpaceX قصد دارد اولین سازمانی باشد که چشم انداز جاه طلبانه سفر به مریخ را به واقعیت تبدیل می کند. سال‌هاست که این شرکت در حال ساخت یک موشک فضاپیمای چند منظوره غول‌پیکر به نام استارشیپ برای حمل انسان و محموله به ماه، مریخ و فراتر از آن بوده است.

استارشیپ در حال حاضر چندین ماموریت ماه را در برنامه خود دارد. به عنوان مثال، در سال 2018، یوساکو میزاوا، میلیاردر ژاپنی نسل بعدی فضاپیمای اسپیس ایکس را برای سفر به ماه در سال 2023 رزرو کرده است. از سوی دیگر، ناسا کشتی ستاره ای را برای اولین فرود سرنشین دار برنامه آرتمیس انتخاب کرده است. این فضاپیما قرار است در سال 2025 فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوب فرود بیاورد.

ناسا پروژه آرتمیس را به عنوان برنامه ای برای سفر به ماه و مریخ می بیند و قصد دارد ماموریت سرنشین دار خود را در حدود سال 2040، تقریبا یک دهه پس از اسپیس ایکس، به سیاره سرخ پرتاب کند.

مقالات مرتبط:

در حال حاضر، SpaceX سخت کار می کند تا نقطه عطف بعدی را در فرآیند راه اندازی شناسایی کند. این دستاورد مهم اولین پرواز آزمایشی این فضاپیما است که از تاسیسات اسپیس ایکس در جنوب تگزاس به نام استاربیس انجام خواهد شد. با این حال، پرتاب تا زمانی که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) ارزیابی زیست محیطی خود از فعالیت های اسپیس ایکس در استارباکس را تکمیل نکند، انجام نخواهد شد.

بررسی زیست محیطی FAA در ابتدا قرار بود تا پایان سال 2021 تکمیل شود. اما این سازمان چندین بار تکمیل تحقیقات را به تعویق انداخت و در آخرین مورد آن را به 31 می (10 ژوئن) موکول کرد.

دیدگاهتان را بنویسید