4 دلیل برای دیر و دیر یادگیری وجود دارد


با توجه به وضعیت کنونی جهان، ما باید مدت بیشتری در خانه بمانیم و روال روزانه خود را تغییر دهیم، به خصوص موضوع یادگیری. ممکن است مهارت یا موضوع جدیدی را امتحان کرده باشید. اگر فکر می کنید چیزی را خوب یاد نمی گیرید یا اینکه کسب و حفظ یک مهارت و دانش جدید به زمان زیادی نیاز دارد، ممکن است فکر کنید که کند یاد می گیرید، اما یادگیری آهسته بیشتر به طرز فکر و تفکر ما مربوط می شود. به یک موضوع جدید نزدیک شوید در این بخش توضیح خواهیم داد که چرا می توانید در یادگیری کند باشید و چه کاری باید انجام دهید.

دیر یاد بگیر

1. تمرکززدایی سرعت یادگیری را کاهش می دهد

تمرکز کلید یادگیری است. اگر به آنچه می خواهید یاد بگیرید توجه کامل نداشته باشید، یادگیری دشوارتر و کندتر می شود. بنابراین، در حالی که ممکن است فکر کنید دانش آموز کندی هستید، احتمالاً حواس تان پرت شده است.

همانطور که تمرکز خود را بهبود می دهید، از اینکه چقدر سریع می توانید دانش و مهارت های جدید را یاد بگیرید شگفت زده خواهید شد. چگونه می توانید تمرکز خود را بهبود بخشید؟ در اینجا چند نکته برای کمک به یادگیری و تمرکز بیشتر و بهتر وجود دارد.

تمرکز در محیطی آرام و بدون حواس پرتی آسان تر است

آیا تا به حال سعی کرده اید مقاله ای را در مکانی پر سر و صدا بخوانید؟ یا سعی کرده اید بعد از ارسال پیامک هر چند دقیقه یک بار کتاب بخوانید؟ خوب، البته، تمرکز بر روی آن تقریبا غیرممکن است. بنابراین، اولین و ساده ترین استراتژی برای بهبود تمرکز، رهایی از اختلالات محیطی است. یک محیط آرام را برای یادگیری بهتر انتخاب کنید.

عدم تمرکز

حفظ تمرکز آسان تر از تمرکز مجدد است

همانطور که بسیاری از کارها را نمی توان همزمان انجام داد، مغز ما نیز نمی تواند دو کار را همزمان انجام دهد. ممکن است فکر کنید که چندین کار را همزمان انجام می دهید، اما در واقعیت در حال تغییر و تبادل وظایف خود بین آنها هستید.

برخی از افراد در تغییر شغل بهتر از دیگران هستند، اما به طور کلی تغییر مداوم در محل کار بی تاثیر است و منجر به از دست دادن تمرکز می شود. تمرکز مجدد ذهن چند دقیقه طول می کشد، به خصوص تمرکز مجدد بر روی چیزهایی که نیاز به انرژی ذهنی زیادی دارد، مانند یادگیری. بنابراین بهتر است در وهله اول از هرگونه تغییر کاری (یا حتی سردرگمی ذهنی) جلوگیری کنید.

یک راه خوب برای انجام این کار این است که برای یادگیری وقت بگذارید و مطمئن شوید که هیچ کار دیگری در این بین انجام نمی دهید. وقتی برای چیزی تعیین می‌کنید، ذهن شما آزاد است و تمام اعلان‌های «ذهنی» را خاموش می‌کند (باید این ایمیل را بفرستید، باید برای این جلسه فردا آماده شوید و غیره). بنابراین به شما این امکان را می دهد که روی کار در حال انجام تمرکز کنید.

هنگامی که بدن و ذهن آرام و سالم باشند، تمرکز راحت تر خواهد بود

تغذیه نامناسب، کم آبی بدن، کمبود خواب و عادات ناسالم بر توانایی تمرکز تأثیر می گذارد. افراد بسته به قدرت ذهن یا حافظه در یک روز، طیف وسیعی از توانایی های یادگیری را دارند، اما فیزیولوژی نیز نقش عمده ای در یادگیری و جذب دانش و مهارت های جدید دارد.

اگر می خواهید ذهن شما متمرکز باشد و در یادگیری بهتر باشد، بدن شما نیز باید عالی باشد. با خواب خوب، رژیم غذایی بهتر و هیدراتاسیون، مغز شما با تمرکز بیشتر و یادگیری موثرتر به شما پاداش می دهد.

خوب بخوابی

2. طرز فکر و باورها تاثیر زیادی در یادگیری دارند

کارول دوک، روانشناس مشهور جهان، در کتاب «ذهنیت جدید روانشناسی موفقیت» تأثیر نگرش های انسان بر رشد را توضیح می دهد. افراد دارای طرز فکر ثابت معتقدند که انسان ها با ویژگی هایی متولد می شوند که قابل تغییر نیستند. این افراد به نوبه خود یک بلوک ذهنی در مغز ایجاد می کنند که مانع از پیشرفت آنها می شود.

اما افرادی که دارای ذهنیت رشد هستند معتقدند که توانایی های آنها را می توان با اشتیاق و پشتکار توسعه داد. آنها انگیزه دارند تا توانایی های خود را توسعه دهند و برای پیشرفت بیشتر تلاش کنند، همین امر در مورد یادگیری نیز صادق است.

3. توقعات غیر واقعی از خودتان باعث می شود فکر کنید که دیر یاد می گیرید

وقتی می خواهید مهارت جدیدی را انتخاب کنید یا موضوع جدیدی را یاد بگیرید، فرض کنید که فرآیند یادگیری به آرامی پیش می رود، اما حقیقت این است که یادگیری گاهی اوقات خسته کننده، استرس زا و کند است.

ما عموماً این واقعیت را فراموش می کنیم زیرا اغلب وارد حوزه های جدیدی می شویم که در مورد آنها چیزی نمی دانیم. احتمالاً در کار خود و کارهای مختلفی که مدتی است انجام می‌دهید، خوب هستید، بنابراین ممکن است فراموش کرده باشید که از همان ابتدا فرآیند یادگیری چه حسی دارد و واقعاً چقدر زمان و انرژی می‌گیرد.

بزرگترین مشکل زمانی به وجود می‌آید که انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای در مورد سرعت یادگیری داشته باشیم و به همین دلیل خودمان را سرزنش می‌کنیم که فکر می‌کنیم دیر یاد می‌گیریم یا استعداد نداریم یا خیلی باهوش نیستیم، زیرا باید از طرز فکر خود آگاه باشیم و همچنین باید کنترل کنیم. انتظارات ما و مطمئن شوید که ما با کارشناسان (معلمان، دانش آموزان پیشرفته و غیره) صحبت می کنیم تا دید واقعی تری از زمان و انرژی داشته باشیم.

همچنین لازم به ذکر است که یادگیری یک فرآیند طولانی است. برخی از افراد مراحل اولیه را سریعتر پشت سر می گذارند اما به مرور زمان کندتر می شوند.

برای دیگران، برعکس است. آنها در مراحل اولیه به آرامی یاد می گیرند، اما در مراحل متوسط ​​و پیشرفته سریعتر یاد می گیرند. نکته این است که شروع سریع یا آهسته شاخص خوبی برای توانایی های شما به عنوان یک یادگیرنده نیست.

مطالعه

4. داشتن مهارت های قبلی بر سرعت یادگیری تأثیر می گذارد

به نظر شما چه کسی اسنوبرد را سریعتر یاد می گیرد؟ کسی که اکنون موج سوار و اسکیت باز خوبی است یا کسی که قبلاً ورزش تخته ای را امتحان نکرده است؟ یادگیری قبلی بر سرعت یادگیری چیزی جدید تأثیر می گذارد. فردی که در حال حاضر موج سوار و اسکیت باز خوبی است در ورزش های روی تخته مانند اسنوبورد مهارت دارد که باعث می شود این مهارت جدید را سریعتر یاد بگیرد.

ذهن انسان به روشی ساده به عنوان یک داربست عمل می کند، هر چیزی که قبلا ساخته است به عنوان پایه ای برای ساخت و ساز در مراحل بالاتر عمل می کند. اینجاست که مقایسه خود با دیگران می تواند گمراه کننده باشد، زیرا ما هیچ چیز در مورد پیشینه آنها و آنچه در گذشته آموخته اند نمی دانیم.

گاهی اوقات وقتی خود را با همکلاسی ها و همکاران خود مقایسه می کنید، ممکن است فکر کنید که دیر یاد می گیرید، اما آنها ممکن است دانش و مهارت هایی را داشته باشند که به شما امکان می دهد سریعتر شروع به یادگیری چیزهای جدید کنید. برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده سریع، استراتژی این است که هرگز یادگیری را متوقف نکنید.

چند نکته مهم

  • در بیشتر موارد، افراد به طور طبیعی سریع یا دیرآموز نیستند. این به توانایی آنها در یادگیری نیست، بلکه نحوه استفاده کارآمد و مؤثر از آنهاست.
  • برای لحظه ای تصور کنید که به یک قلمرو ارل مبتنی بر کارمیک تبدیل شده اید. در واقع، شما چرخ را حرکت می دهید و آن را به جایی که می خواهید حرکت می دهید، اما این بهترین راه نیست زیرا زمان و تلاش بیشتری را صرف کرده اید تا آن را از نقطه A به نقطه B کنید.
  • سرعت چرخ بستگی به نحوه استفاده از آن دارد و ربطی به خود چرخ ندارد. این مغز شماست ممکن است فکر کنید که دیر یاد می‌گیرید، اما به احتمال زیاد، فقط باید یاد بگیرید که چگونه از مغزتان به طور مؤثرتر استفاده کنید.
  • با بهبود تمرکز، طرز فکر و درک خود از فرآیند یادگیری، متوجه خواهید شد که برخلاف انتظارتان، یادگیرنده خوبی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید