بازدید آل اسماعیلی از آماده سازی نمایشگاه کتاب – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی عصر یکشنبه با حضور در مصلی امام خمینی (ره) تهران از روند آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد. وزیر ارشاد در این بازدید که یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران را همراهی می کردند، جزئیات بخش های مختلف این نمایشگاه را تشریح کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید میدانی از بخش‌های مختلف نمایشگاه از جمله انبار گمرک، سالن عمومی ناشران شبستان، بخش بین‌الملل و سالن کودک و نوجوان ناشران از جمله مسئولان این نمایشگاه بود. و برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تهران. اسماعیلی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، افزود: با اتکال به خداوند و تلاش عزیزان، کار برگزاری این نمایشگاه در شرایط بیماری پیش رفت.

اسماعیلی 48 ساعت قبل از افتتاحیه وضعیت نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و افزود: شرایط خوبی را شاهد بودیم. این وضعیت بدون انگیزه و اقدام جهادی و غیر اداری امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت دو سال از عدم برگزاری این نمایشگاه انتظار می رفت در آغاز سال و بهار طبیعت، بهار دوستداران کتاب و فرهنگ دوست باشد، ادامه داد: ما فقط به دنبال یک نمایشگاه نیستیم. در نمایشگاه کتاب تهران، می خواهیم جشنواره بزرگ فرهنگی و بهار کتاب برگزار کنیم.

اسماعیلی همچنین استقبال مردمی از نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را نشان از عطش جامعه برای فعالیت ها و رویدادهای مثبت فرهنگی و هنری عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از این دیدار با تاکید بر اینکه تعاملات بین المللی بخش مهمی از نمایشگاه است و حضور ناشران خارجی و نمایندگان فرهنگی این کشورها در همین راستا است، تشریح کرد و افزود: قطر بود. به دلیل شرایط خاصی که این کشور در سال جاری می گذرد انتخاب شده است. سطح تماس و روابط دو کشور بالاست. در روزهای آینده امیر قطر به ایران می آید و وزیر فرهنگ این کشور نیز مهمان این نمایشگاه خواهد بود. منتظر حضور فرهنگی خوب در حاشیه جام جهانی فوتبال هستیم. به همین منظور کمیته فرهنگی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید