بیش از 647 هزار نفر در اولین امتحان با هم رقابت می کنند / زنان بیشترین داوطلبان در آزمون هستند



رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از رقابت بیش از 647 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 1401 خبر داد و گفت: بانوان که تعداد آنها بیش از 339 هزار نفر است، بیشترین داوطلبان برای تصدی پست های ارشد هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول بوراباس با اشاره به رقابت بیش از 647 هزار داوطلب در 137 کد رشته امتحانی، در آزمون کارشناسی ارشد 1401 گفت: این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 8، 29 و 30 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: تشریفات لازم برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته با رصد تمامی اقدامات بهداشتی و درمانی در 186 شهر، 386 حوزه اصلی در نظر گرفته شد.

دکتر پوراباس با اشاره به اینکه در مجموع 647 هزار و 209 داوطلب (از جمله داوطلبان شرکت در گروه امتحانی دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال هستند، افزود: از این تعداد 339 هزار و 906 داوطلب زن و 307 هزار و 303 داوطلب مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می بایست از روز دوشنبه 16 لغایت سه شنبه 17 اردیبهشت ماه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه آزمون و اصلاح اطلاعات ثبت نامی (در صورت نیاز) اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه 20 درصد معدل کارشناسی به عنوان تراز در نمره کل داوطلب اعمال می شود و میانگین معدل کارشناسی و کاردانی به صورت متوازن اعمال می شود. ضروری است که نامزدها احتیاط کنند. در صورت مشاهده مغایرت در میانگین نمره کارت ورود به جلسه، سریعاً معدل نمره را در سایت سازمان سنجش ویرایش کنند.

پوراباس تاکید کرد: مغایرت معدل اعلام شده توسط داوطلب با معدل درج شده در مقطع کارشناسی منجر به رد صلاحیت پذیرش در کد دوره پذیرش کارشناسی ارشد می شود، بنابراین داوطلبان باید در این زمینه دقت زیادی داشته باشند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خاتمه خاطرنشان کرد: داوطلبان با اعلام تاریخ چاپ کارت ورود به جلسه، محل نقص و شهر، اطلاعات لازم را در خصوص نحوه چاپ و ویرایش اطلاعات کسب کنند. که در آن آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 برگزار شد که متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید