جزئیات کاهش سود بازرگانی و تعرفه 440 اعلام شده است



پس از ابطال 4200 تومان در محاسبه حقوق ورودی، سازمان دولتی سود تجارت و تعرفه 400 کالا را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، بر اساس مصوبه هيئت وزيران كه از سوي معاون اول وزارت اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت (سمت) در 15 ارديبهشت ماه اعلام شد، تعرفه 440 رديفي كاهش يافت و سود تجارت به دست آمد. کاهش یافتند.

بر اساس این مصوبه سود بازرگانی روغن و دانه های روغنی در سال جاری صفر اعلام شد.

این مصوبه هیأت وزیران در راستای اجرای قانون بودجه امسال با حذف 4200 تومان از حساب ورودیه است. براساس تبصره 7 قانون بودجه 1401، نرخ ارز برای محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی اعم از اساسی و غیرضروری (بیشتر مربوط به تولید) از 4200 تومان به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (حاشیه بازار) افزایش یافت. . برای کالاهای اساسی، عوارض گمرکی از 4 درصد مقرر در قانون گمرک به یک درصد کاهش یافت، اما برای سایر کالاها به همین میزان باقی ماند.

با توجه به اثرات تورمی افزایش قیمت ارز، مقرر شد تغییراتی در سود تجارت و تعرفه سایر کالاها ایجاد شود، مصوبه ای که اخیرا در این خصوص از سوی هیات وزیران صادر شده است که تاثیر آن در نیروی انتظامی قابل بررسی است.

با اعلام کابینه سود بازرگانی، آداب و رسوم ایرانیان لازم الاجرا بوده و حقوق ورودی کالا بر اساس نرخ جدید ارز و تعرفه های مصوب محاسبه می شود. بر این اساس، از آنجایی که قانون بودجه از ابتدای سال جاری اعتبار دارد، بر اساس کالای ترخیص شده محاسبه می شود. بنابراین گمرک مابه التفاوت حقوق ورودی را از صاحبان کالایی که قبلاً از آنها تعهد گرفته است مطالبه خواهد کرد.

تصویب هیأت وزیران برای تغییر سود بازرگانی و تعرفه گمرکی 440 ردیف کالا اینجا قابل مشاهده است او هست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید