ایجاد بستری بین پارک های فناوری و مرکز IP برای ارائه آموزش



رئیس مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از انعقاد قرارداد با جهاد دانشگاهی برای همکاری مشترک در زمینه آموزش در حوزه مالکیت فکری خبر داد.

با توجه به دندان های ما سید محمدعلی طاهری امروز در نشست ملی “مالکیت معنوی پارک های علم و فناوری” که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، توسعه پایدار را محور اصلی برنامه بلندمدت همه کشورها دانست و گفت: و ظرفیت های بومی است. کار کنند، زیرا به این نتیجه رسیدند که ماده اولیه ورود به عرصه صنعتی، نیروی کار و خلاقیت است.

وی اقتصاد خلاق و فرهنگ محور را یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های فعال در صنایع فرهنگی و خلاق به عنوان یک نوع حمایت می شوند. 3 شرکت دانش بنیان.”

طاهری افزود: مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان تنها متولی سند ثبت مالکیت صنعتی و نماینده سازمان بین المللی مالکیت فکری (وایپو) در کشور آمادگی خود را برای حمایت از توسعه و کمک اعلام کرد. در توسعه آن چرخه تولید و ثروت در صنایع خلاق.

رئیس مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت و اوراق بهادار دولتی حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی را رمز پیشرفت در هر سطح توسعه در کشورها عنوان کرد و گفت: مبتکران با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه می دهند.

وی حمایت های این مرکز را شامل صنایع فرهنگی از جمله فیلم، انیمیشن، اموال ادبی و هنری و ثبت علائم تجاری و علائم تجاری صنعتی دانست. چند سال گذشته ثبت این اقدامات مانع از سرازیر شدن فرهنگ سایر کشورها به عرصه کشور سازی می شود.

طاهری با اشاره به عدم فرهنگ سازی، جزایر کارکردن برخی دستگاه ها و عدم آموزش های لازم به هنرمندان از چالش های مالکیت معنوی در کشور، ادامه داد: خود را موظف به حمایت از شرکت ها می دانیم و با توجه به شعار سال، موانع آن ارتقای حوزه خواهد بود.

وی از راه اندازی پنجره بازاریابی دستاوردهای صنعتی در پرتال مرکز خبر داد و گفت: از طریق این پنجره سرمایه گذاران با اختراعات مخترعان آشنا می شوند.

رئیس مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ادامه همکاری با پارک های علم و فناوری، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها گفت: با تفاهم نامه منعقده با جهاد دانشگاهی برنامه های مشترکی در ارائه آموزش در زمینه مالکیت فکری».

به گفته وی، این اقدامات را از رتبه چهاردهم ثبت اختراع جهانی در سال 2020 به رتبه هفتم در سال 2021 ارتقا داده ایم.

طاهری همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تسهیل امور بنگاه های دانش بنیان را از دیگر اقدامات عنوان کرد و یادآور شد: در تلاش هستیم در آینده نزدیک جلسه شورای اندیشه ورز راهبردی برگزار کنیم تا هم افزایی بین مالکیت معنوی مرتبط به وجود آید. بدن.”

رئیس مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت احوال و اوراق قرضه دولتی همچنین از راه اندازی پلتفرم TISK خبر داد و توضیح داد: از طریق این پلتفرم با پارک های فناوری برای ارائه آموزش در ارتباط خواهیم بود و با سایر ارگان ها نیز برای ایجاد مالکیت معنوی متناظر هستیم. دفاتر.” قراردادها منعقد خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید