ثبت نام از مشمولان جدید حمایت به زودی آغاز می شود – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله عبدالملکی در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص ثبت نام مشمولان مزایا گفت: گاهی ممکن است افرادی متمول باشند و در دهه دهم که وضعیت مالی آنها خوب است جواب مثبت ندهند. اما اگر کارگران مزایا دریافت نکنند، پشتوانه عزت ایجاد خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ثبت نام مشمولان دریافت تسهیلات گفت: به زودی سامانه شرکت هدفمندی مددکاری از سر گرفته می شود و همه می توانند به هر دلیلی برای عدم حمایت در این سامانه ثبت نام کنند.

افزایش مستمری چه زمانی اعمال می شود؟

وی از افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: اگر به هر دلیلی اردیبهشت ماه نرسد، قطعاً معوقات از ابتدای فروردین پرداخت می شود و قطعاً مشمول حقوق خرداد می شود.

وی گفت: طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی حداقل سالی یک بار یک بار مستمری باید به تایید هیات مدیره شرکت تامین اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد آن برسد جری نهایی باید به کابینه یا کابینه ارسال شود.

عبدالمالکی درباره وام قرض الحسنه خوب بازنشستگان همچنین یادآور می شود: سال گذشته 40 درصد وام خود را وام گرفتند خوب تعداد بازنشستگان و در مستمری کشوری وام ازدواج این فرزندان را افزایش داده ایم جمع آوری شده همه ما آن را با هم فشار داده ایم و آن را پذیرفته ایم، و امسال قطعاً تلاش خواهیم کرد تا در اسرع وقت هزینه ضبط را بپردازیم.

وی افزود: در سایر حوزه های لوکس مانند خرید اقساطی از سایر مراکز فروشگاهی، سامانه ای شکل گرفته است که بخشی از که در حال کار است و بخشی از آن در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

ثبت نام 400 هزار نفر از طبقه کارگر در نهضت ملی تولید مسکن

عبدالملکی در خصوص مسکن کارگری نیز گفت: در زمینه مسکن کارگری یکی از مصوبات شورای عالی کار که البته باید در جلسه هیئت دولت مطرح شود، افزایش حقوق مسکن کارگران است. حدود 200 هزار تومان.» برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای کارگران امضا کردیم.

وی افزود: حدود 400 هزار نفر از جامعه کارگری در سامانه نهضت ملی تولید مسکن ثبت نام کردند که اساساً شناسایی شدند، برخی رشته ها شناسایی و تخصیص یافت، برخی کارها شروع شد و مابقی شروع می شود، دیگر دیر شده است. این اولین مرحله کار با یک میلیون واحد مسکونی در سال است و در مرحله اول توانستیم 400 هزار واحد برای کارگران فراهم کنیم. در نظر گرفتن بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 35 نوع قرارداد کار داریم که برخی از آنها قراردادهای سفید امضا است، گفت: این یکی از مشکلات جامعه کارگری است و رئیس جمهور نیز به این موضوع اشاره کرده است. برای این موضوع و امروز رهبری تاکید کردند که موضوع قراردادهای موقت، کوتاه مدت یا یقه سفید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بر تضمین امنیت شغلی کارگران تاکید کرد و افزود: در این راستا کمیته ای را با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان تشکیل دادیم تا اصل سه جانبه گرایی و صدور قراردادهای موقت و کوتاه مدت در نظر گرفته شود. یا قراردادهای سفید، بنابراین این سیستم و انضباط به هم نمی‌ریزد، یعنی کارفرما را در مشکل نمی‌اندازد، امنیت شغلی هم برای کارگر ایجاد می‌کند و ما دو ماه به آنها فرصت دادیم تا راه‌حل کارآمدی ارائه دهند.

امضای قراردادهای سفید قانونا ممنوع است

عبدالمالکی با اشاره به غیرقانونی بودن آن انقباض امضای سفید وی گفت: همه این قراردادهای سفید امضا شده شرعاً ممنوع است. ما به دنبال راه حل عملیاتی هستیم تا بتوانیم آنچه را که قانون می خواهد با ضمانت اجرایی عملیاتی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر راه حل قراردادهای موقت و امضای سفید اگر نیاز به تصویب هیات وزیران داشته باشد پیگیری می کنیم، اگر نیاز به قانون داشته باشد قانون تهیه می شود، اگر آیین نامه داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا مصوبات شورای عالی باشد. را می توان ترسیم کرد. شورای اقدام که ما فوراً آن را تصویب و اجرا خواهیم کرد.

خبرگزاری مهر شبکه های اجتماعی دنبال کنید



دیدگاهتان را بنویسید