دولت ترس مردم را درک می کند/ همه دلسوزان کشور باید به دولت کمک کنند



رئیس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، ادامه نوع فعلی تخصیص ارز ترجیحی را تخلفی مغرضانه توصیف کرد که به نفع اکثر معامله گران است، اما دود آن به سمت مستضعفان و مستضعفان می رود. شما دارید.

به گزارش ایسنا، در یادداشت خیاطان آمده است: مواجهه با هدر رفت منابع کشور در قالب یارانه ها که بیشتر آن عملاً به دهک های هدف حمایتی نمی رسد، نه تنها از الزامات قانون بودجه سنواتی است، بلکه وظیفه میهنی و دینی است.» البته نگرانی‌ها در این زمینه قابل درک و مهم است، اما راه رفع این نگرانی‌ها به طور طبیعی فراتر از روند فعلی آسیب و فساد نیست.

این یادداشت می افزاید: رونق اقتصاد ملی، افزایش بهره وری و از همه مهمتر حمایت از اقشار آسیب پذیر نیازمند اقدامات خردمندانه برای اصلاح نظام تخصیص ارز ترجیحی است. تداوم نوع فعلی تخصیص این ارز عملاً نقض غرض است. بیشتر سودش نصیب تاجران می شود، اما دودش به چشم محرومان و مستضعفان می رود. دولت چاره ای جز اصلاح این روند ندارد.

خیاطیان افزود: طبیعی است که هر اصلاح بزرگ اقتصادی علاوه بر همراهی و مشارکت مردم نیازمند همفکری همه ارکان حاکمیتی است. اجماع قوای سه گانه و سایر ارکان حکومت داری در چند نشست کارشناسی و مشورتی در ماه های اخیر حاصل شده است. امروز اصلاح شیوه تخصیص یارانه به کالاهای اساسی تنها یک تصمیم دولت نیست، بلکه یک الزام قانونی است که در قانون بودجه مجلس تصویب و در قوه قضائیه نیز به تصویب رسیده است. همه کسانی که با نظام و انقلاب همدل هستند باید دولت را در اجرای این تصمیم مهم یاری کنند. البته این به معنای قطع راه انتقاد و نظر نیست، دولت طبق معمول به انتقادات و نظرات مردم و نخبگان گوش می دهد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری گفت: مردم نگرانی های واقعی و مهمی در مورد پیامدهای احتمالی و پیامدهای ناخواسته طرح اصلاح یارانه ها دارند و آنچه در مرحله اطلاع رسانی مهم است. صداقت و شفافیت اکسیر اقناع و ارتباط موثر است. ساختن حکومت مردمی بر اساس این دو اصل از ابتدا بر اساس همه تصمیمات بوده است. اطلاع رسانی مستمر تمامی مراجع ذیربط در دولت در خصوص ابعاد طرح، رفع ابهامات و شبهات و از همه مهمتر حمایت اصحاب رسانه و نویسندگان قطعا در موفقیت نهایی موثر خواهد بود.

خیاطیان گفت: به عنوان فردی که سال‌ها آیت‌الله اصلی را می‌شناسم و در سمت‌های مختلف با ایشان همکاری داشته‌ام، به مردم، منتقدان و همه دلسوزانی که به نتایج و پیامدهای طرح اصلاح حمایت‌های رئیس‌جمهور اهمیت می‌دهند، اطمینان می‌دهم. و به این نتیجه رسیدند که همیشه به فکر مردم هستند و حفظ جان و سفره و معیشت ایرانیان را وظیفه خود می دانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید