وزیر جهاد کشاورزی: ​​افزایش قیمت به دلیل حذف ارز ترجیحی با یارانه جبران می شود.



وزیر جهاد کشاورزی گفت: با لغو ارز ترجیحی و جایگزینی نیمی از ارز، افزایش قیمت برخی محصولات را داریم که با یارانه جبران می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجلس شورای ملی، سید جواد ساداتی نژاد در خصوص حضور در جلسه امروز (سه شنبه 10 اردیبهشت) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان دغدغه های خود را مطرح کرده اند. و مسائل به صورت سؤال است». پاسخ و توضیح داده شد، از جمله سوالات مطرح شده در مورد نهاده های دامی.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از نگرانی ها در حوزه تامین نهاده های دامی این بود که نهاده های دامی با ارز 4200 تومانی وارد می شد و تامین این ارز همواره وزارت کشور را با مشکل مواجه کرده است. جهاد کشاورزی: ​​مشکلات آن گاهی با کمبود نهاده ها در بازار ظاهر می شود و این مشکل در سال های گذشته نیز وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در حوزه مردمی سازی یارانه ها، انحراف ارز واردات نهاده های دامی به نصف است زیرا می تواند رقابت خوبی را از نظر کیفیت و قیمت نهاده ها ایجاد کند، گفت: حوزه کشاورزی آسیب دیده است.

سادات نژاد گفت: حمایت در سراسر جهان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که عمدتاً از تولیدکنندگان، مصرف کنندگان یا زنجیره تامین این حمایت ها را انجام می دهد. اگر سیاست‌های بد به بهترین نحو اجرا شوند، نمی‌توانند مؤثر واقع شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب در حوزه ارز ترجیحی متوجه بخش کشاورزی است، افزود: در حوزه کشاورزی رقابت، تامین مالی و سرمایه گذاری حذف شد زیرا تامین مالی به سمت واردات و کاربری اراضی هدایت شد. تغییر رشد کرد. بهترین بخش در مورد دموکراتیک کردن مزایای یارانه ها، کشاورزی است. یارانه ها در سیاست جدید حذف نشد، بلکه از حوزه کالایی به سمت مردم رفت و هدفمند و رایج شد.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته هرکس بیشتر مصرف می کرد از این یارانه بهره بیشتری می برد، گفت: اکنون مصرف کننده یارانه کالایی را که می خرد مشخص می کند و کیفیت و سلامت محصولات مشخص می شود.

سادات نژاد تاکید کرد که از شب گذشته پس از مذاکرات ریاست جمهوری، وجوه به حساب ده گروه ذی نفع واریز شد و آنها می توانند طبق برنامه ریزی ها خرید خود را انجام دهند و وجوه را آزاد کنند و ما با حمایت آن را جبران کردیم.

و وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نمایندگان در زمینه توزیع هوشمند یارانه ها بحث و تبادل نظر شد و توضیحاتی در مورد آن ارائه شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید