دسترسی کاربران ایرانی به سرویس GTmetrix به زودی به دلیل تحریم ها قطع می شود


GTmetrix یکی از وب سرویس های شناخته شده برای بررسی سرعت سایت و نظارت بر مشکلات پیرامون آن است. در کشور ما به دلیل سادگی رابط کاربری و البته سرویس رایگان، بسیاری از ایرانیان برای بهبود هر چه بیشتر وب سایت خود از GTmetrix استفاده می کنند.

مقالات مرتبط:

اخیراً با ورود به وب سایت این سرویس به آدرس gtmetrix.com با پیامی مبنی بر منقضی شدن سرویس مواجه می شوید. در واقع این پیام تنها در هنگام ورود با IP ایران نمایش داده می شود. محتوای پیام به شرح زیر است:

GTmetrix به دلیل تحریم های دولتی از 19 می 2022 قادر به ارائه خدمات در ایران نخواهد بود. واضح است که بازدیدکنندگانی که از این منطقه جغرافیایی وارد وب سایت می شوند دیگر نمی توانند از ویژگی های GTmetrix استفاده کنند. ما صمیمانه برای هر گونه ناراحتی که ممکن است ایجاد شود عذرخواهی می کنیم.

    GTmetrix سرویس خود را به ایرانیان تحریم کرد

همانطور که می بینید، GTmetrix فقط عبارت «تحریم های دولتی» را ذکر کرده و اطلاعات بیشتری را منتشر نمی کند. حتی در قسمت وبلاگ این سرویس نیز اطلاعات بیشتری وجود ندارد. از این رو به نظر می رسد این سرویس با فشار آمریکا تصمیم به این کار گرفته تا از سرویس های خارجی پرکاربرد برای ایرانیان جلوگیری کند. با این حال ممکن است ایرانی ها همچنان بتوانند با استفاده از برنامه تغییر IP از سرویس GTmetrix استفاده کنند.

نظر شما درباره تحریم گسترده خدمات برای ایرانیان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید