نایب رئیس مجلس: دولت مصمم است ارز ترجیحی را لغو کند



نایب رئیس مجلس نمایندگان گفت: حکومت مردمی مصمم به توزیع عادلانه حمایت ها، مبارزه با فساد به نفع کشور و اجرای قانون مجلس است.

معاون رئیس جمهور گفت: دولت قبل به نظرات کارشناسان و الزامات قانونی مجلس در لغو ارز ترجیحی اهمیتی نداد، اما دولت مردم مصمم است با وجود هزینه هایش برای توزیع عادلانه یارانه ها مبارزه کند. این کار را با فساد و حل مشکلات مردم انجام دهید.

به گزارش ایسنا، آقای محمد حسینی در مراسم تجلیل از مقام معلم در بین اعضای هیات علمی و پژوهشگران سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران، با تبریک روز معلم، به اهمیت علم و دانش در اسلام اشاره کرد و گفت: : و کسب علم و دانش و آگاهی مقام والایی دارد و اعتبار بر علم به عنوان شکننده گمراهی و گمراهی و جهل و دارای فضیلت و تعالی است که از علم و دانش بالایی برخوردار است.
معاون امور مجلس رئیس جمهور نزدیکی دولت با دیگر نیروها و نهادهای انقلابی را مهم دانست و گفت: دولت مصمم است این نزدیکی، همدلی و حمایت علمی و پژوهشی را برای ساختن ایران قدرتمند، پیشرفت و حل مشکلات عراق افزایش دهد. . مردم. یک قدم بردار.
حسینی با اشاره به جایگاه پژوهشگاه در تولید علم و فناوری گفت: از این سازمان انتظارات و توقعاتی وجود دارد که با همت متخصصان، نخبگان، خدمت رسانی به جامعه، توسعه و عمران و تلاش و کوشش کارشناسان و نخبگان، از گنجینه و سرمایه علمی اهتمام ورزید. نیازهای کشور».
نایب رئیس مجلس گفت: باید به جای تکیه بر ذخایر، معادن، انرژی و نفت، عقل، عقل و خلاقیت به محصول تبدیل شود و برای رفع نیازها و رفع مشکلات مردم ارائه شود.
حسینی افزود: امام راحل علم را عامل بازدارنده و مصونیت می دانستند زیرا اقتدار علمی دشمنان را از طمع به کشور و فشار بر ملت ایران ناتوان می کند، همچنان که امروز در عرصه نظامی به جایگاهی رسیده ایم که دشمنان تصور می کنند کشورمان را بزنند. . ..ذهنشون رو ترک نکن
معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است که اگر از موضع ضعف با دشمنان برخورد شود قطعا به خواسته های ما توجهی نمی کنند و اگر قوی باشیم می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم مردم خوب عمل می کنند.
حسینی با اشاره به تمرکز مقام معظم رهبری بر تولید علم و توسعه انسانی دانش بنیان در کشور گفت: تشکیل بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تهیه طرح جامع علمی مرهون منویات مقام معظم رهبری است. تمرکز و در نظر گرفتن دانشگاه ها و مراکز علمی تحت حمایت دولت.
معاون رئیس جمهور در امور پارلمانی بر لزوم حرکت به سمت شرایط مساعد تاکید کرد و گفت: مومن هرگز نباید به شرایط موجود راضی باشد و همواره برای رسیدن به وضعیت بهتر و مطلوبتر تلاش کند و در این راستا دولت سیزدهم سندی با هدف تحول و اصلاح در 37 حوزه تدوین شده است و لازم است همه نهادها و مراکز دانشگاهی و علمی همکاری و کمک کنند تا آثار بزرگی در زمینه های مختلف به نفع مردم و پیشرفت جامعه شکل گیرد. کشور.
حسینی بر تلاش همه جانبه برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در صورت تجمع دانشگاه ها، مراکز علمی، دستگاه های اجرایی و حوزه صنعت و تولید، زمینه مناسبی برای تحقق شعار سال فراهم می شود و در برخی از استانداری ها نیز زمینه مناسبی برای تحقق شعار سال فراهم می شود. در این زمینه تلاش خواهد شد.»
حسینی افزود: اگر در گذشته از شعار سال غفلت می شد، اما این دولت بلافاصله در سومین روز از وروردین و تعطیلات رسمی، جلسه هیئت دولت تشکیل داد و وظایف و مسئولیت های همه وزارتخانه ها را به لحاظ شعار و شعار بررسی کرد. سیاست سال.”
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به جدیت، انگیزه بالا و اهتمام رئیس جمهور در پیگیری امور میهن و مردم گفت: امروز این انتظار وجود دارد که همه مسئولان در سطوح مختلف با این روحیه و در راستای میهن پرستی تلاش کنند. ، علایق و حل مشکل.” مردم احساس مسئولیت می کنند.
حسینی با اشاره به دلایل برخی مخالفت ها با اقدامات اصلاحی دولت در حوزه اقتصادی، گفت: برخی از یک تصمیم نادرست سودهای کلانی به دست آورده اند و امروز با اقدامات مردم منافع خود را در خطر می بینند، دولت نیز در این راستا است. و با رسانه هایشان.» آنها جنجال به پا کردند. آنها منافع شخصی و واردات را بر منافع عمومی ترجیح می دهند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: امروز با اقدامات دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی و تحکیم روابط با کشورهای منطقه و همسایه و فعالیت در سازمان های منطقه، زمینه برای صادرات فراهم شده است. از بسیاری از محصولات فناورانه.» تحریم های سختی استفاده شد.

حسینی با اشاره به اینکه دولت از انتقادات و پیشنهادات نخبگان و صاحب نظران استقبال می کند، گفت: امروز همه کارشناسان و منتقدان به راحتی می توانند نظرات خود را با رئیس جمهور در میان بگذارند و دکتر رئیسی نیز به سخنان آنها توجه داشته و مسئولانی را برای رسیدگی منصوب می کند. و آنها را بررسی می کند.
نایب رئیس مجلس نمایندگان گفت: دولت قصد ندارد به حاشیه راندن مخالفان و هدر دادن فرصت کار و خدمت اهمیت دهد، بلکه بر ایجاد تحول و حل مشکلات مردم تمرکز کرده است.
حسینی با اشاره به فعالیت دولت در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه منافع به نفع مردم، گفت: هیچ دولتی در سال اول و حتی دوره اول دولت آمادگی ورود به این عرصه را نداشت، اما این دولت وارد این عرصه شد. داوطلبانه شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.» یارانه ها باید مستقیماً در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و از سوی دیگر از قاچاق محصولات یارانه ای به کشورهای همسایه جلوگیری شود.
معاون رئیس جمهور گفت: زمانی که تصمیم بر روی ارز ترجیحی گرفته شد، بسیاری از دلسوزان و اقتصاددانان بر اشتباه بودن آن تاکید کردند و خواستار حذف آن شدند، اما دولت آن زمان به آن توجهی نکرد، بی شک می توان با روحیه اعتماد به نفس و “ما می توانیم” بر مشکلات غلبه کنیم.
حسینی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما قدمی در تولید محصولات و نیازهای کشور برنداریم، دیگران آن را در اختیار ما قرار نمی‌دهند، همانطور که در زمینه واکسن کرونا وجود دارد، حاضر نبودند آن را به ما بفروشند تا اینکه وارد عرصه تولید شدیم.»
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: خیلی راحت فکر می کنیم که اگر به غربی ها امتیاز بدهیم، آنها هم شکست می خورند. تجربه برگام نشان داد که با وجود همه محدودیت هایی که پذیرفتیم، طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و از به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران سرباز زد. بنابراین باید به مذاکره ادامه دهیم و بر ایده ها و توانایی های خودمان تکیه کنیم.
حسینی در ادامه بر اهمیت توجه به تبیین جهاد تاکید کرد و گفت: اساتید دانشگاه و اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها علاوه بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید به محوریت رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های علمیه نیز توجه داشته باشند. آموزش و پرورش تبیین جهاد در رشته های تخصصی. خود را روشن کنند تا دشمنان ملت ایران و نقاط قوت آن دستاوردها و صلابت نظام را خدشه دار نکنند و افکار عمومی را با عملکرد صحیح و درست دولت ناامید نکنند.

حسینی در این مراسم از روسای پژوهشگاه ها و اعضای هیئت علمی سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران سپری قدردانی کرد.
معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد و در گفتگوی صمیمانه با فعالان این حوزه در جریان دغدغه ها، مشکلات و مشکلات آنها قرار گرفت. پیشنهادات فعالیت های خود را گسترش دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید