همه چیز درباره معافیت نیروها



به گزارش اقتصادآنلاین، مشمولانی که به دلایل قانونی از جمله تحصیل به تعویق بیفتند، در صورت قبولی در دانشگاه مجاز به دریافت معافیت تحصیلی خواهند بود.

معافیت دانشجویی

از اولین ماه ورود به 19 سال، درخواست معافیت تحصیلی باید به مراکز الکترونیکی انتظامی (پلیس +10) ارائه شود.

امکان صدور معافیت برای دانشجویان با حداکثر 20 سال تحصیل وجود دارد.

معافیت باید برای واحد آموزشی اعطا شود.

در صورت انتقال به واحد آموزشی دیگر به شهر دیگر، درخواست ثبت نام انتقال معافیت تحصیلی از واحد آموزشی متوسطه باید به مرکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) ارائه شود که پس از صدور معافیت تحصیلی جدید، می باشد. باید به محل تحصیل جدید ارسال شود.

پس از فارغ التحصیلی، ترک تحصیل، اخراج و یا ترک تحصیل، فرم تکمیل شده آخرین وضعیت دانشجو باید به خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) ارائه شود.

طبق ماده 33 قانون خدمت وظیفه عمومی، سن دانشجویان تا 20 سال تمام می باشد.

صدور معافیت تحصیلی برای فارغ التحصیلان مقطع متوسطه پذیرفته شده در دانشگاه ها با گذراندن بیش از یک سال فراغت از تحصیل الزامی است و در صورت اعزام به کار در صورت عدم حضور غیبت و پذیرش در دانشگاه در مقاطع کارشناسی و بالاتر این امر می باشد. امکان .. برای ادامه تحصیل راه خروجی وجود دارد.

معافیت دانشجویی

حداکثر سنوات تحصیل در دانشگاه ها و استفاده از معافیت تحصیلی در مقطع کاردانی 2.5 سال، کارشناسی 3 سال، مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال، کارشناسی 5 سال، کارشناسی ارشد 6 سال، MD 8 سال، کارشناسی ارشد 3 سال دکتر قطع شده 6 سال است.

امکان بازگشت به تحصیل موضوع انصراف از دانشگاه وجود دارد، مشروط بر اینکه کمیسیون موارد خاص در استانداری یا دانشگاه با بازگشت به تحصیل موافقت کرده باشد یا در ایام اضطرار یا در سنوات ارفاقی به خدمت اعزام نشده باشد. به عبارت دیگر سنوات اولیه انصراف، اخراج و انصراف از تحصیل نگذشته و بیش از یک سال از تاریخ انصراف، اخراج یا انصراف نگذشته است و در نهایت می توان در سنوات مجاز تحصیل فارغ التحصیل شد.

معافیت تحصیلی طلاب حوزه علمیه

طلاب علوم دینی سطح 1 از پایه 1 تا پایه 6 به مدت 6 سال و حداکثر 9 سال، سطح 2 از پایه 7 تا پایه نهم برای 3 سال و حداکثر 6 سال و سطح 3 از پایه 10 و 2 سال در غیر فقه شرکت می کنند. کلاس به مدت 3 سال و حداکثر تا 6 سال و سطح 4 با تحصیل در دروس خارج فقه تا زمانی که مرکز مدیریت املاک قطع رابطه تحصیلی آنها را اعلام نکند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

طلاب با ورود به سن مشمولان باید درخواست خود را برای معافیت تحصیلی از مرکز مدیریت مدارس علمیه استان به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) ارسال کنند تا برای مدت مورد نیاز معافیت تحصیلی برای آنها صادر شود.

پس از اتمام دوره، فرم تکمیل شده آخرین وضعیت تحصیلی دانشجو باید به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی و درخواست معافیت تحصیلی ارائه شود.

معافیت تحصیلی مقیم خارج از کشور

فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور در صورتی که در مدارس ایرانی آن کشور و یا در مدارس خارجی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش تحصیل می کنند، تنها در صورت رسیدن به سن مشمولیت، باید ظرف مدت 6 ماه پس از رسیدن به صلاحیت به سازمان دولتی مراجعه کنند. جمهوری ایران به دانشجویان مسلمان در کشور مربوطه پیشنهاد می دهد برای معافیت از تحصیل در خارج از کشور درخواست دهند و اجازه تحصیل در دبیرستان تا سن 20 سالگی را دارند.

متقاضیان ایرانی مقیم خارج از کشور که فارغ التحصیل دوره متوسطه با معافیت دانشجویی در خارج از کشور بوده اند، در صورت قبولی در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت، مشروط بر اینکه بیش از یک سال از فارغ التحصیلی آنها از طرف سازمان نظام اسلامی نگذشته باشد. جمهوری ایران در کشور مربوطه باید برای معافیت تحصیلی اقدام کنند.

فارغ التحصیلان دوره متوسطه در داخل کشور مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور قبل از اخذ مدرک لیسانس در داخل کشور نیستند.

سنوات مجاز استفاده از معافیت تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور مانند دانشجویان داخل کشور می باشد.

در صورت عدم تکمیل تحصیل در سنوات مجاز با تایید وزارت علوم یا بهداشت، سنوات تحصیلی به دو نیمسال افزایش می‌یابد ولی تا پایان خدمت از ادامه تحصیل محروم می‌شود. . یا معافیت دائم از خدمت را دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، به “قسمت نهم: قضاوت: آنچه باید درباره سرباز بدانید” گوش دهید. با گوش دادن به این قسمت با انواع معافیت ها و عدم ارائه خدمات آشنا می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید