پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم سبزیواری راه اندازی می شود



ایسنا/ خراسان رضوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه حکیم سبزیواری شرایط برای ایجاد پردیس علم و فناوری فراهم است و وزارت علوم با درخواست این دانشگاه در خصوص راه اندازی این پردیس موافقت و مجوز آن را صادر می کند. .

مهمت علی ذوالفیگول گل عصر چهارشنبه (12 مه) در دانشگاه حکیم سبزیواری به خبرنگاران گفت که دانشگاه حکیم سبزیواری یکی از دانشگاه های در حال توسعه با قابلیت های خوب است.

وی گفت: در بازدید از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزیوار، اعتقاد ما به ضرورت ایجاد پارک علم و فناوری در سبزیوار قوت گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان سبزیوار، لازم است 100 هکتار زمین برای پارک علم و فناوری تامین شود تا وزارت علوم مجوز تاسیس این پارک را صادر کند. پارک

ذوالفجول گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند متناسب با تولید و ظرفیت خود و به منظور تولید و ایجاد اشتغال از تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری بهره مند شوند.

وی افزود: در مراکز استانداری ها صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد که علاوه بر صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلاتی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد تا فعالیت های خود را توسعه دهند.

وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر بیش از 6500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، فناوری ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها در تلاش برای توسعه شرکت های دانش بنیان هستند.

وی گفت: در حال حاضر 250 مرکز رشد در وزارت علوم و 49 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که بسترهای محکم، نرم‌افزاری و مناسبی را برای تولد و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به سبزیوار از 6 پروژه عمرانی و آموزشی نیمه تمام این دانشگاه از جمله آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه، پردیس فناوری های نوین حضرت زینب(س)، فاز یک دانشکده فنی و حرفه ای بازدید کرد. علم، خوابگاه، کارگاه آزمایشگاهی و سالن غذاخوری.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید