یک مقام پنتاگون گفت که ایالات متحده 7000 موشک جاولین و استینگر به اوکراین ارسال کرده است.



یک مقام پنتاگون بامداد چهارشنبه به خبرگزاری ایران (ایرنا) گفت: از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین، ایالات متحده 5500 موشک ضد زره جاولین و 1500 موشک ضد هوایی استینگر در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده است.

وی افزود: به دلیل سیستم های موشکی مانند اس-300 که اسلواکی در اختیار اوکراین قرار داد، جنگنده های روسی نگران پرواز بر فراز اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت آمریکایی لاکهید مارتین روز گذشته اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تولید سالانه موشک های جاولین را از 2100 به 4000 موشک افزایش دهد.

موضوع افزایش تولید موشک‌های جاولین توسط شرکت آمریکایی لاکهید مارتین حائز اهمیت است زیرا واشنگتن هزاران موشک را برای استفاده ارتش روسیه علیه ارتش روسیه به اوکراین ارسال کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اخیراً از لاکهید مارتین بازدید کرد و از کنگره خواست تا لایحه کمک نظامی 33 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کند.

در همین حال، جیمز تیکلت، مدیرعامل لاکهید مارتین به سی‌بی‌اس گفت که روند دوبرابر کردن تولید موشک‌های جاولین چندین ماه یا احتمالاً دو سال طول می‌کشد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که واشنگتن تاکنون بیش از 85 فروند از 90 فروند هویتزر را به اوکراین تحویل داده است.

به گفته پنتاگون، بیش از 110000 گلوله از 184000 گلوله از این سامانه های توپخانه ای به اوکراین تحویل داده شده است.

به گفته یکی از مقامات پنتاگون، بیش از 310 سرباز اوکراینی آموزش های مربوط به هویتزر را به پایان رسانده اند.

در حال حاضر بیش از 50 نیروی اوکراینی دیگر تحت آموزش هستند. این آموزش همراه با یک دوره جدید دو هفته ای جداگانه در زمینه نگهداری از این توپ ها است که از امروز آغاز می شود.

مسکو هشدار داده است که تجهیزات نظامی ارائه شده توسط ایالات متحده و اروپا به اوکراین می تواند درگیری در اوکراین را تشدید کند و عواقب غیر قابل پیش بینی داشته باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) بی تفاوتی غرب را نسبت به نگرانی های امنیتی مسکو اذعان کرد و استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، پوتین به اصطلاح «عملیات ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد و تنش بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه خود شده و واکنش ها به تهاجم روسیه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید