معرفی اندروید 13; مروری بر ویژگی های جدید گوگل اندروید 13


گوگل در I/O 2022 اطلاعات بیشتری در مورد نسل جدید محبوب ترین سیستم عامل موبایل جهان یعنی اندروید در اختیار ما قرار داد. اگرچه اندروید 13 تفاوتی اساسی با نسل قبلی ندارد، اما مجموعه ای از پیشرفت های کوچک را در سراسر جهان به ارمغان می آورد. بسیاری از ویژگی های اندروید 13 کاملتر از همان ویژگی هایی است که سال گذشته با اندروید 12 معرفی شد. در زیر مروری بر این ویژگی ها خواهیم داشت.

گوگل با اندروید 13 نسخه جدید زبان طراحی مواد (مقاله شما) تا پالت های رنگی را قابل تنظیم تر کنید. اکنون می توانید طرح رنگ مورد علاقه خود را روی نمادهای برنامه های شخص ثالث نیز اعمال کنید. ویژگی های امنیتی جدید نیز بخشی جدایی ناپذیر از اندروید هستند.

ویژگی های جدید اندروید 13 را مرور کنید

اگر شما از معدود افرادی هستید که از نسخه های اولیه بتای اندروید 13 استفاده کرده اید، احتمالاً با همه این ویژگی های جدید آشنا هستید. دومین نسخه بتای عمومی این نسخه در سیستم عامل گوگل در حال راه اندازی است و برای افراد بیشتری در دسترس خواهد بود.

U مواد با قابلیت سفارشی سازی بیشتر

سال گذشته گوگل قابلیت شخصی سازی فضای کلی رابط کاربری را بر اساس زبان متریال دیزاین معرفی کرد. در حال حاضر اکثر گوشی های اندرویدی از پالت های رنگی استفاده می کنند. در واقع رنگ غالب رابط کاربری بر اساس رنگ های تصویر پس زمینه تغییر می کند. در اندروید 13، کنترل های چند رسانه ای را نیز می توان بر اساس تغییر داد رنگ جلد آهنگ یا، رنگ ویدیوی در حال پخش به طور خودکار تغییر می کند.

ویژگی های جدید اندروید 13 را مرور کنید

یکی دیگر از ویژگی های جدید این است که شما نیازی به استخراج رنگ از پس زمینه ندارید و می توانید این کار را از یک رشته انجام دهید تم رنگی پیش‌فرض استفاده کنید. پالت های رنگی نیز بر روی آیکون های برنامه های شخص ثالث اعمال می شود تا رابط کاربری گوشی را روان تر کند.

پیام رسانی ایمن با RCS

Google Messenger که با نام Messages نیز شناخته می شود، پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد خواهد داشت رمزگذاری دو طرفه در چت های گروهی مجهز خواهد شد. این ویژگی در حال حاضر محدود به پیام های فردی است. به گفته گوگل، پیام‌رسانی امن با RCS، که جایگزین پروتکل‌های SMS قدیمی شده بود، اکنون بیش از بیش از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد 500 میلیون کاربر در سراسر جهان استفاده می شود. البته بعید است در آینده نزدیک این قابلیت در اختیار کاربران ایرانی قرار گیرد.

امنیت و حریم خصوصی

Google با Android 13 حریم خصوصی را آسان‌تر می‌کند. برنامه‌ها به زودی حتی برای ارسال اعلان ها آنها همچنین باید از شما اجازه بگیرند. همچنین برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها نیازی به دسترسی کامل به برنامه‌ها ندارید. به اندازه کافی از ابزار انتخاب عکس جدید کمک بگیرید و فقط عکسی را که می خواهید به اشتراک بگذارید در اختیار برنامه قرار دهید. همچنین فقط می‌توانید به برنامه‌های عکس‌ها و ویدیوها یا موسیقی و صدا دسترسی داشته باشید.

زبان هر برنامه را انتخاب کنید

ویژگی های جدید اندروید 13 را مرور کنید

یکی دیگر از ویژگی های جالب اندروید 13 این است که به شما امکان می دهد برای هر برنامه یا برنامه ای، زبان دیگری را انتخاب کنید. این ویژگی به افراد چند زبانه کمک می کند تا راحت تر با برنامه ها ارتباط برقرار کنند. برای مثال می توانید از زبان انگلیسی برای برنامه های پیام رسان و فارسی برای برنامه های بانکی استفاده کنید.

به نظر می رسد گوگل در حال بازیابی تمرکز خود است و می خواهد به جای تغییرات اساسی روی تغییرات کوچک اما معنی دار در قابلیت های قبلی خود کار کند. مجوز اندروید 13 نسخه بهبود یافته و تمیزتر از اندروید 12 خواهد بود. با این حال، دنیای اندروید هرگز به آپدیت های سریع و منظم معروف نبوده است و مشخص نیست کاربران صدها مدل مختلف گوشی در بازار چه زمانی می توانند به همه این ویژگی ها دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید