یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رصد رفتار خریداران نان با هوش مصنوعی خبر داد


یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در تلاش است تا در صورتی که این ابزارها در دست دولت است با این ابزارها، رفتار خریداران نان را از طریق ابزارهای هوش مصنوعی رصد کند. هوش مصنوعی مبارزه با قاچاق

“اگر ما این ابزارهای هوش مصنوعی را داشتیم، به جای بدتر کردن اوضاع، از این ابزار هوش مصنوعی برای کنترل نانوایی‌هایی که آزادانه نان نمی‌فروشند، استفاده می‌کردیم. قاچاق “نه و تخلفات اتفاق نمی افتد؟”

ارکانی با اشاره به صحبتی که با یکی از معاونان وزیر داشت، گفت: متوجه هستم که برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی نان و پرداخت یارانه مشخص نیست.

در شرایط اقتصادی کنونی یارانه و حمایت معیشتی بی معنی است

این شگفت انگیز است عضو کمیته برنامه، بودجه و محاسبات وی گفت: ما معتقدیم حمایت و حمایت معیشتی در این شرایط بی معنی است. دولت می‌گوید تلاش می‌کند از طریق ابزارهای هوش مصنوعی بر رفتار خریداران نان نظارت کند، بنابراین به مصرف‌کنندگان هشدار می‌دهد.

وی تاکید کرد که اگر این ابزار هوش مصنوعی او گفت: “به جای اینکه کارها را سخت کنیم، از ابزارهای هوش مصنوعی برای کنترل نانوایی هایی استفاده می کنیم که آزادانه نان را نمی فروشند، آن را قاچاق نمی کنند و هیچ تخلفی وجود ندارد. آنها دقیقاً نمی دانند که چیست.”

نماینده نیشابور با بیان اینکه مجلس در بند پ تفاهم نامه قانون بودجه به دولت اجازه ادامه ارز ترجیحی را داده است، گفت: اگر دولت اصرار به حذف ارز ترجیحی برای هر کالایی داشته باشد، باید آن را حذف کند. خسارت ناشی از گرانی محصول را جبران خواهد کرد.»

در بحث ارز ترجیحی، مجلس در کنار مردم است

به طور تصادفی در بحث تایید شد ارز مورد علاقهاتفاقی که افتاد و باعث سردرگمی و شایعات شد، این بود که دولت به یکباره یارانه آرد صنعتی را لغو کرد و قیمت آن را راه اندازی کرد و این اقدام تردیدها را در مورد قیمت آرد سنتی و کالاهای اساسی ایجاد کرد و این تردیدها زمانی افزایش یافت که مسئولان دولتی اقدام کردند. اظهارات مختلف، او گفت.

ارکانی با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: بحث حذف ارز مورد علاقه این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد، اما برای جبران آن باید یارانه پرداخت شود و به نظر می رسد پیش پرداخت یارانه به افراد داده شده است».

به گفته وی، یکی از وزرا اعلام کرد که الگوی مصرف سرانه نان را تعریف کرده ایم که بر اساس آن سقف یارانه به بالا به صورت رایگان تعیین می شود. وی با بیان اینکه برای مصرف نان سقفی تعیین نکردیم، گفت: اگر فردی یک قرص نان بخرد و هزار قرص آخر را بخرد تفاوتی ندارد و دو یارانه با هم پرداخت می شود.

یارانه هزینه زندگی در مناطق شهری را پوشش نمی دهد

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید الگوی خود را برای افزایش قیمت ها تعریف کند تا بتوانیم افزایش قیمت ها را به طور دقیق محاسبه کنیم.

وی تاکید کرد که یارانه هایی که دولت گفته است قادر به پرداخت آن نیست، مربوط به اقشار شهری و متوسط ​​است هزینه های تورمی وی گفت: اما در خانواده های روستایی که هزینه تحصیل، مسکن، ایاب و ذهاب و دانشگاه بالایی ندارند می تواند پاسخگو باشد.

به گفته وی، در زندگی شهری و طبقه متوسط، این افزایش یارانه ها با افزایش هزینه ها برابری نمی کند و در واقع در چنین شرایطی طبقه کارگر و طبقه متوسط ​​باید فشار اقتصادی بیشتری را تحمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید