آغاز به کار نمایشگاه کتاب و منصوب شدن مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



خبرگزاری مهر – گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش‌های خبری منتخب از کتاب‌ها و نشریات هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ حاوی ۱۴ داستان اصلی. مهمترین خبر افتتاحیه سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که شامل 5 خبر است.

عناوین این هفته «یک هفته با کتاب ها» بر اساس تاریخ مرتب شده اند و شنبه تا جمعه را شامل می شود. بدین ترتیب این گزارش با خبر برگزاری نشست خبری نمایشگاه در روز شنبه 18 اردیبهشت ماه آغاز و بدون هیچ خبر خارجی و بین المللی با خبر برپایی جایزه ادبی ما که امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه برگزار می شود به پایان رسید. . 13.

در بعدی جزئیات این گزارش ما می خوانیم؛

نشست خبری نمایشگاه کتاب تهران

نشست خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شنبه 7 اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و نایب رئیس سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سی علیزاده، مسئول دفتر مطبوعاتی این نمایشگاه در خانه نویسندگان و ادبیات ایران.

انتصاب مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه طی حکمی محمد حسین ظریفیان یاقانی را به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این وزارتخانه منصوب کرد.

انتصاب معاون کتابخانه اسناد ملی

همچنین روز یکشنبه هفته جاری مراسم تکریم و معارفه عوامل اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور علی رضا مختارپور رئیس سازمان، ختن ولینگاد و معاون توسعه اداری و اداری سازمان برگزار شد. منابع محمد هادی نصری. مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل محمدجواد جعفریان این سمت را بر عهده گرفت.

انتشار دعوت نامه به جشنواره آفتابگردان

این هفته فراخوان آثار سومین دوره جشنواره فرهنگی هنری گل آفتابگردان با موضوع پیری اعلام شد.

برگزاری افتتاحیه دوره مجازی روش های تدریس کتب بنیاد سعدی

از دیگر اخبار مربوط به احد در این هفته، افتتاحیه «دوره مجازی ناهمزمان مؤسسه آموزش کتاب» با حضور رئیس بنیاد السعدی، معاونان آن و برخی اساتید این حوزه است. .

اختتامیه جشنواره ادبی خاتم

اختتامیه هفتمین جشنواره خاتم نیز یکشنبه 17 اردیبهشت در کتابخانه زیتون برگزار شد.

افتتاح شهر کتاب کرمان

مراسم افتتاحیه کتابفروشی کارمان دوشنبه 20 اردیبهشت ماه برگزار شد. در دور جدید افتتاح کتابخانه های ایران در سال 1401 که در شهررضا و بندرانزلی آغاز شد، به زودی ایلام و رفسنجان شاهد افتتاح رسمی کتابخانه ها خواهند بود.

نمایشگاه کتاب تهران آغاز به کار کرد

درهای مصلی امام خمینی (ره) تهران از ساعت 10 صبح سه شنبه 21 اردیبهشت به روی مخاطبان سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گشوده شد و این مراسم از امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.

اولین نشست خبری سخنگوی رسمی نمایشگاه برگزار شد

اولین نشست خبری علی رمضانی معاون رئیس جمهور و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر سه شنبه مصادف با ساعات پایانی نخستین روز نمایشگاه برگزار شد.

افزایش ساعات دریافت مطالب ناشران در قسمت مجازی نمایشگاه

حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب تهران صبح چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرکت پست در بخش نمایشگاه مجازی ساعات کاری دریافت مرسوله از ناشران را افزایش داده است.

تمدید ساعت نمایشگاه

از دیگر اخباری که روز چهارشنبه درباره نمایشگاه کتاب منتشر شد، تمدید ساعت بازدید طبق اطلاعات مندرج در این خبر، به دلیل استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در روزهای آخر هفته، ستاد مرکزی این نمایشگاه است. این نمایشگاه به مدت یک ساعت تمدید شده است و علاقه مندان می توانند روزهای پنجشنبه و جمعه تا ساعت 21 از نمایشگاه دیدن کنند.

نشست خبری روز پاسداشت زبان فارسی برگزار شد

نشست خبری «حفاظت از زبان فارسی» با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و محمود الشلاوی، مشاور وزیر و مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. ، مجتبی حسینی، دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مؤسسه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصیب امیری، علی تقوی، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر، امیر سعید کرمی، معاون توسعه زبان و ادبیات فارسی رئیس جمهور و پرچم ایران در خارج از کشور، مهدی نجفی، مدیر گروه کار دایمی شورای هماهنگی حفظ زبان فارسی و دیگر افسران حفاظت از زبان فارسی.

شروع به خواندن کتاب پویا کنید

از دیگر خبرهای مربوط به چهارشنبه چهارشنبه، برگزاری دوازدهمین دوره مسابقه کتابخوانی «بویا» است که با همکاری مرکز رسانه شیراز، شبکه بویا، شبکه نهال و انتشارات ذکر با محوریت مجموعه کتاب «ماجراها». گربه سفید کوچولو.”

جمع بندی جایزه ادبی ما

مراسم اختتامیه اولین جایزه ادبی ما که به ارزیابی هلدینگ های رمان و شعر منتشر شده در سال 1399 اختصاص داشت، امروز جمعه 23 اردیبهشت ماه برگزار می شود و شاعران و داستان نویسان برگزیده به این رویداد معرفی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید