این 5 صبحانه به رشد قد کودک شما کمک می کند


یافته های علمی جدید نشان می دهد که عوامل ژنتیکی می تواند تنها تا 60 درصد از قد کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. به این معنی که با کنترل سایر عوامل می توان شاهد رشد مناسب در قد کودکان بود. 40 درصد باقی مانده از شاخص ها بر قد در تغذیه و میزان خواب کودکان تأثیر می گذارد. اگر می خواهید فرزندتان رشدی سالم با قد متوسط ​​داشته باشد، از این صبحانه ها و مکمل ها غافل نشوید و البته زمان خواب کودکتان را در روز کنترل کنید.

این 5 صبحانه به رشد قد کودک شما کمک می کند

*** مهربانی خانه

این غذای مغذی به دلیل داشتن گندم و گوشت حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی است که هر کدام محرک رشد قد هستند. روی، منیزیم، آهن و نیاسین مواد معدنی هستند که در مواد غذایی کمتری جمع می شوند. عادت کردن فرزندتان به خوردن غذاهای سبک در خانه به افزایش قد او کمک زیادی می کند. نیاسین، چربی ها، کربوهیدرات های سالم، پروتئین و کلسیم از دیگر مواد مغذی هستند که با خوردن این غذای خوشمزه تامین می شوند.

این 5 صبحانه به رشد قد کودک شما کمک می کند

*** شیر پرچرب با 5 عدد بادام خام

این مخلوط جادویی می تواند به راحتی میزان پروتئین و امگا 3 مورد نیاز بدن کودک را تامین کند چرا که شیر با مواد معدنی خود نقش زیادی در افزایش قد کودکان دارد. بادام خام را همراه با فیبر، منیزیم و منگنز فراهم می کند و همچنین سرشار از اسید فیتیک است. یک آنتی اکسیدان مفید که می تواند رشد قد را تحریک کند.

این 5 صبحانه به رشد قد کودک شما کمک می کند

*** تخم مرغ عسل با یک لیوان آب پرتقال طبیعی

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف منظم تخم مرغ در کودکان تا 47 درصد از آنها در برابر کندی رشد محافظت می کند و این ماده غذایی سرشار از پروتئین و امگا 3 تأثیر غیرقابل انکاری بر سرعت رشد کودکان دارد. خوردن تخم مرغ همراه با آب پرتقال در وعده صبحانه باعث جذب عالی ویتامین C و فیبر آن به همراه اسید فولیک، پتاسیم، تیامین و ویتامین A می شود که منجر به سم زدایی بدن و رشد تصاعدی قد کودکان می شود.

این 5 صبحانه به رشد قد کودک شما کمک می کند

*** انواع املت

این غذا که خیلی سریع تهیه می شود، آرزوی بسیاری از کودکان است. در واقع املت یکی از بهترین گزینه ها برای بچه هایی است که نمی خواهند صبحانه سرد بخورند. در این نوع غذا تخم مرغ، گوجه فرنگی، قارچ و سبزیجات مواد اصلی هستند. بنابراین با مصرف مداوم این ماده غذایی می توانید مواد معدنی و ویتامین های لازم برای رشد قد و همچنین امگا 3 و منیزیم را در بدن کودکان تامین کنید.

این 5 صبحانه به رشد قد کودک شما کمک می کند

*** از آب هویج غافل نشوید

ویتامین A فراوان در آب هویج می تواند کاتالیزوری برای رشد قد در کودکان باشد. هویج حاوی ویتامین K کمیاب است. این ویتامین نقش موثری در سلامت و رشد استخوان ها دارد و به همین دلیل برای رشد قد کودکان ضروری است. این نوشیدنی کلسیم بدن را تامین می کند، ایمنی را تقویت می کند و از افزایش وزن در کودکان جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید