روزانه 7000 تن گوشت مرغ به بازار عرضه می شود



به گزارش پایگاه «اقتصاد آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، محمد قربانی معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی امروز در تماس مستقیم با این خبر در ساعت 14:00 اعلام کرد: از شب گذشته تاکنون 7 هزار تن مرغ گرم تولید شده است. از کشتارگاه های کشور به بازارها و استان ها ارسال شده اند. همچنین کمبود تخم مرغ وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ماهانه 135 میلیون قطعه جوجه در مرغداری های کشور جوجه ریزی می کنند و کمبودی در تولید گوشت مرغ وجود ندارد.

قربانی درباره عرضه روغن نیز گفت: 120 هزار تن روغن خوراکی برای تصفیه و پرکردن به کارخانجات روغن کشی عرضه می شود و با قیمت جدید به بازار عرضه می شود.

وی همچنین با بیان اینکه عده ای برای خرید روغن به سوپرمارکت ها هجوم بردند، گفت: برخی فروشگاه ها غافلگیر شدند و موجودی کالاهایی مانند روغن در برخی فروشگاه ها کاهش یافت، بنابراین از شب گذشته سفارش جدیدی ثبت شده و در حال حمل کالا به فروشگاه هستیم. فروشگاه.”

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قیمت مواد غذایی گفت: سقف قیمتی برای این مواد غذایی و کالاهای اساسی اعلام کرده ایم و تلاش می کنیم به میزان کافی در اختیار مردم قرار گیرد و مغازه ها هم هستند. موظف به فروش کالا به.» عموم مردم با حداکثر قیمت هستند.”

قربانی افزود: در صورتی که قیمت کالا از سقف قیمت بالاتر باشد، مردم می توانند با شماره ۱۲۴ به بازرسی وزارت جهاد کشاورزی یا وزارت صمت مراجعه کنند.

وی افزود: البته تعداد محدودی از فروشگاه ها بیش از سقف قیمت عرضه می کردند، اما اکثر مغازه ها و اتحادیه ها سقف قیمت را رعایت می کنند و حتی برخی از مغازه ها اجناس خود را با کمتر از سقف قیمت عرضه می کنند تا مردم را در خود جای دهند.

منبع:
شوالیه

دیدگاهتان را بنویسید