زلنسکی آمادگی خود را برای مذاکره با پوتین اعلام کرد



واشنگتن پست به نقل از وی گفت: ما باید به توافق برسیم، اما این توافق نباید با اولتیماتوم همراه باشد.

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه ایتالیایی RIA که شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) پخش شد، گفت: اوکراین هرگز کریمه را به عنوان بخشی از روسیه نخواهد پذیرفت.

وی افزود: کریمه همیشه خودگردان بوده است. این منطقه پارلمان خود را دارد، اما همیشه در داخل اوکراین بوده است.

دیمیتری کولی وزیر امور خارجه اوکراین روز پنجشنبه در نامه ای به مقامات روسیه اعلام کرد که کشورش آماده ادامه گفت و گوهای مستقیم است اما از پذیرش هرگونه دستورالعمل نهایی خودداری می کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین از 28 فوریه (9 مارس) به رهبری ولادیمیر مدینسکی، دستیار ارشد پوتین آغاز شد. جلسات متعددی در بلاروس برگزار شد و پس از آن دو طرف در عمل با یکدیگر ارتباط برقرار کردند.
در 29 مارس (9 آوریل) دور گفتگوهای مستقیم در استانبول آغاز شد. پوتین در 12 آوریل در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که کیف از مذاکرات ترکیه خارج شده است و این مذاکرات به بن بست کشیده شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) بی تفاوتی غرب را نسبت به نگرانی های امنیتی مسکو اذعان کرد و استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه، 26 مارس، پوتین به اصطلاح «عملیات ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

درگیری در اوکراین و واکنش به اقدامات روسیه همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید