176000 تن انواع روغن ضدعفونی شد



اظهارنامه گمرک ایران حکایت از ترخیص بیش از 176 هزار تن روغن خوراکی از گمرکات اجرایی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، اعلام سخنگوی گمرک ایران درباره وضعیت ترخیص روغن از گمرک در سال جاری نشان می دهد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 176.7 هزار تن و 376.4 هزار تن روغن خوراکی ترخیص شده است. به زودی. از طریق تشریفات گمرکی ترخیص و وارد چرخه تولید و زنجیره توزیع خواهد شد.

به گفته وی، این میزان روغن به روغن هایی اضافه می شود که در پایان سال گذشته وارد کشور شده و به واحدهای تولیدی و زنجیره تامین تحویل داده شده است.

لازم به ذکر است که نفت یکی از هفت اقلام وارداتی ارز ترجیحی است که اخیراً در جریان اصلاح نظام یارانه ای نرخ آن از 4200 به نرخ حاشیه بازار تغییر کرده است. به این ترتیب قیمت جدید این محصول از سوی اتاق بازرگانی ایران اعلام شده است بر این اساس قیمت مصرف کننده روغن آفتابگردان مایع برای پخت 810 گرم 63 هزار تومان و قیمت مصرف کننده روغن آفتابگردان مایع 810 گرم برای سرخ کردن 62 هزار تومان است.

نفت یکی از مواد وارداتی است که در بازار جهانی با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده است. گزارش گمرک ایران از وضعیت واردات کالاهای اساسی سال گذشته نشان داد که 26.9 میلیون تن از کل کالاهای وارداتی به ارزش 15.1 میلیارد دلار مربوط به واردات کالاهای اساسی با ارز ترجیحی بوده است. از این تعداد 2.3 میلیون تن دانه روغنی به ارزش 1.6 میلیارد دلار وارد کشور شد که از نظر وزنی یک درصد کاهش اما از نظر ارزشی 31 درصد افزایش داشت. ارزش واردات روغن های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با 55 درصد افزایش وزنی و 138 درصد افزایش به 1.9 میلیون تن به ارزش 2.7 میلیارد دلار رسید.

همچنین سهام کالا در گمرک و بنادر تا ۲۲ اردیبهشت تخمین زده می شود امسال بیش از 700 هزار تن نفت و غلات از ذخیره فعلی حدود چهار میلیون تن در این انبار تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید