دانشمندان ردی از مدفوع گربه را در شبکیه چشم انسان کشف کرده اند


محققان انگل ها را پیدا می کنندتوکسوپلاسما“در مدفوع گربه یافت می شود که منجر به عفونت می شود”توکسوپلاسموز چشمیمعلوم می شود که تاری دید و زخم در پشت کره چشم وجود دارد. دانشمندان با بررسی شبکیه چشم پنج هزار فرزند هر کدام را دریابید 150 شبکیه شبکیه ای است که اسکار ناشی از این عفونت دارد.

میکروب ها، ویروس ها و باکتری ها همه جا هستند. در سطوح مختلف و حتی در بدن ما، اما هیچ یک از ما انتظار نداریم که انگل، یکی از مقاوم ترین انگل های بیولوژیکی، در کره چشم ما باشد.

در مقاله‌ای جدید، محققان توضیح می‌دهند که چگونه توانستند عفونت توکسوپلاسما گوندی را با مطالعه هزاران تصویر از شبکیه و جستجوی نشانه‌های بیماری – گاهی اوقات بیماری تهاجمی چشم – تشخیص دهند.

توکسوپلاسما گوندی یک انگل است که در مدفوع گربه یافت می شود و به انسان منتقل می شود. این انگل وارد بدن شده و باعث عفونت می شود».توکسوپلاسموز” چرخش. در حالی که این انگل در سراسر جهان یافت می شود، قابل قدردانی است 30 تا 50 درصد مردم در سراسر جهان آلوده هستند.

مطالعات اخیر نشان داده است که عفونت توکسوپلاسموز دارای طیف وسیعی از اثرات، از جمله تغییر در جهت گیری جنسی، اختلالات رانندگی، افزایش تصادفات و روان پریشی در بزرگسالی است.

این انگل به شبکیه چشم حمله می کند و منجر به عفونت می شود.توکسوپلاسموز چشمی» میستا. این عفونت باعث تاری دید می شود که پزشکان آن را “دید شناور» میمند. همچنین می تواند با آسیب طولانی مدت به پشت کره چشم منجر به از دست دادن بینایی شود.

انگل مدفوع گربه

در مطالعاتی در استرالیا، این تصویر از شبکیه به پایان رسید پنج هزار کودکی که بین سالها به دنیا می آید از 1946 تا 1964 ثبت شده، محققان دریافتند که از همه 150 عکس کره چشم، یک مورد علائم واضح اسکار توکسوپلاسموز چشمی را نشان داد.

متاسفانه الان خیر پزشکی یا واکسیناسیون توکسوپلاسموز برای جلوگیری یا جلوگیری از عفونت در دسترس نیست و با شیوع تخمینی آن در سراسر جهان، توکسوپلاسموز شایع ترین عفونت انگلی در جهان است.

پزشکان در حال کار بر روی ساخت واکسنی برای کنترل شیوع عفونت در سراسر جهان هستند. امیدواریم واکسن های تولید شده به زودی آزمایش شده و در دسترس عموم قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید