روح آیت الله فاطمیه به ملکوت اعلی پیوست


به گزارش خبرگزاری فارس، با کمال تأسف و تأثر، آیت الله سید عبدالله فاطمینیه، استاد برجسته اخلاق، دقایقی پیش حیات بخشید و روح مطهر ایشان به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله سید عبدالله فاطمینیه در سال 1325 در تبریز به دنیا آمد. در کودکی نزد پدرش (میر اسماعیل) که از علمای صوفی بود، تعلیم دینی و علمی یافت. سپس نزدیک به 30 سال نزد حسن مصطفوی (از شاگردان مرحوم آیت الله سید علی قاضی) تحصیل کرد و در همان ایام تحصیل کرد و در حوزه ادامه تحصیل داد. بعد از مصطفوی علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمد حسن الهی طباطبایی (برادر کوچکتر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سیدرضا بهاءالدین، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و … بیشتر از شاگردان آیت الله قاضی الدّین بودند. اکبر در علوم اسلامی و تصوف.. ظهور کرد. از این رو ایشان با واسطه شاگرد آقای علی قاضی است.

آیت الله فاطمیه از صاحب نظران علوم اسلامی است که در این زمینه در تحقیقات شرکت می کرد. تدریس در سمینارهای مذهبی، حضور در برنامه های مذهبی در رادیو و تلویزیون به عنوان کارشناس و سخنرانی در مؤسسات و دانشگاه ها از دیگر فعالیت های وی است.

این استاد اخلاق دانش وسیعی از علم رجال و عرفان نظری داشت و در عین حال به سخنرانی در مجامع عمومی بیشتر علاقه داشت.

آیت الله فاطمینیه از مفسران برجسته و مشهور روزنامه های سجادیه و نهج البلاغه است و در مصاحبه های متعددی در این مصاحبه ها سخنرانی کرده است.

خبرگزاری فارس درگذشت این عالم وارسته، عالم بزرگ و استاد برجسته حوزه علمیه را در پیشگاه حضرت بقیه الله العظمی (عج) و نماینده قانونی ایشان حضرت آیت الله خامنه ای، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و آن حضرت تسلیت می گوید. خانواده محترم و معاون ایشان. متدینین محترم ایران اسلامی.. تسلیت میگم. درود بر او!

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید