طرز تهیه مربای توت سفید


بهترین زمان برای تهیه این مربای خوشمزه بهار و همزمان با رسیدن و آبگیری میوه توت سفید است. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای توت سفید در منزل به روشی بسیار آسان به همراه نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه این مربا در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهد گرفت.

مواد لازم برای تهیه مربای تمشک سفید

توت سفید: 500 گرم
شکر: 5 پیمانه
آب لیمو یا جوهر لیمو: 1 قاشق چایخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
آب: دو و نیم پیمانه

نکاتی در مورد مواد اولیه

انواع توت ها

توت سفید یکی از انواع توت هاست و بهترین نوع آن در ایران به توت خراسانی معروف است. این میوه خوشمزه و شیرین که در بهار می رسد سرشار از ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، آهن و منیزیم است. توت سفید طبیعتی گرم و مرطوب دارد و برای سلامت قلب، کاهش کلسترول و فشار خون، کاهش وزن، کاهش خطر سرطان، درمان آلزایمر، پیشگیری از افسردگی، تقویت کلیه ها، رفع یبوست، پاکسازی کبد، درمان کم خونی و تصفیه کننده بسیار مفید است. خون. برای تهیه مربای تمشک سفید، بهتر است از توت های تازه و سفت و رنگ شفاف استفاده کنید. توت های له شده و تیره برای تهیه مربای تمشک مناسب نیستند.

طرز تهیه مربای توت سفید

مربای تمشک سفید

۱- ابتدا توت ها را خوب بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

۲- آب را با شکر داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد.

3- وقتی مخلوط آب و شکر به مدت 5 دقیقه به جوش آمد، توت سفید شسته و تمیز شده را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید توت ها به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و شربت مربا غلیظ شود. در آخر آب لیمو و وانیل را به مربا اضافه کنید. سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خنک شود. مربای آماده شده را در شیشه های تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم در تهیه مربا

یکی از راه های تشخیص آماده و آماده بودن مربا این است که یک قاشق از آب مربا را در لیوان یا نعلبکی بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود. اگر شیره غلیظ است و به راحتی داخل ظرف نمی رود، نعلبکی را برگردانید. یعنی مربا سر جای خودش و آماده است.
در حین پخت هرگز درب قابلمه را نگذارید زیرا باعث تیره شدن رنگ مربا می شود.
برای جلوگیری از خشک شدن و پوسیدگی مربا، بهتر است مقدار زیادی آب میوه در ظرف مربا بریزید تا سطح میوه را کاملا بپوشاند.
در مرحله آخر پخت حتما آبلیمو یا عصاره لیمو را به مربا اضافه کنید و سعی کنید بعد از اضافه کردن آبلیمو مربا را روی اجاق قرار ندهید.
شیشه هایی که برای مربا انتخاب می کنید باید خشک و با درب فلزی تمیز باشند تا مربا به مرور کپک نزند.

دیدگاهتان را بنویسید