5143 تماس با سامانه نمایشگاه کتاب – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی معاون رئیس جمهور و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پنجمین نشست خبری کمیته رسانه و واکنش نمایشگاه کتاب تهران از خبرنگاران دعوت کرد تا از کمیته رسانه و پاسخگویی نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنند.

در جریان این بازدید آزاده نظربلند، رئیس کمیته پاسخگویی و تمدید، درباره مرکز پاسخگویی نمایشگاه توضیح داد: مرکز ما حدود 80 نفر دارد که از ساعت 9 صبح تا 20 شب، مسئولیت ناشران و خریداران در خصوص هزینه پست و مالی را بر عهده دارند. در بخش های مختلف.» در اینجا ما یک پایگاه داده از روزنامه نگاران و 14 گروه مختلف داریم که هر کدام وظایف خاصی را انجام می دهند.

علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بر تلاش ناشران برای ارسال بسته های خود تاکید کرد و گفت: افرادی که اقدام به خرید کتاب می کنند در صورت عمل نکردن ناشران به وعده های خود از خرید منع می شوند. طبق مقررات ناشران، 24 ساعت پس از خرید نهایی، فرصت دارند کتاب‌های خود را به پست تحویل دهند و پست نیز در مدت 24 تا 48 ساعت، بسته‌ها را به دورافتاده‌ترین نقاط تحویل می‌دهد.

وی گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده بیشترین سوالات مشاهده شده در مرکز پاسخگویی نمایشگاه، نکات ایجاد پروفایل، استفاده از کد تخفیف، فایل مشکل و پیگیری سفارش بیشترین گروه سوالات را تشکیل می دهند؛ البته این مشکل به در دوره های زمانی دیگر متفاوت است، به عنوان مثال، زمانی که برای یک کوپن دانشجویی ثبت نام کردیم، بیشترین تعداد تماس از سوی دانشجویان را داشتیم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خصوص تخلفات صورت گرفته گفت: هیأت تحقیق و تفحص نسبت به استفاده از دستگاه های کارتخوان غیر از بانک امل، نمایشگاه ها، فروش سایر آثار و تخفیف های نامتعارف در نمایشگاه کتاب بررسی می کند.

وی همچنین با بیان اینکه مکان کیوسک باید در بخش‌های مختلف با توجه به مضمون چیدمان شود، گفت: تجربه ما در کتابخانه‌های عمومی نشان می‌دهد که مردم نباید از انتخاب‌های تصادفی محروم شوند و اگر آنها را جدا کنیم، توجه تصادفی مردم جلب می‌شود. همچنین نمایشگاه موضوعی مورد قبول ناشران نبوده و قابل اجرا نمی باشد.

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر کمبود مترجم در حوزه بین الملل از سوی نمایشگاه کتاب، افزود: مترجمان معاونت ناشران بین المللی هم اکنون برای ارتباط بین ناشران در دسترس هستند.

سخنگوی سی و سومین دوره نمایشگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه ناشران افغانستانی در بخش بین الملل و گلایه های این ناشران گفت: این امر همیشه یک سنت برای نمایشگاه بوده است و نقش ناشران غیر فعال ناشران ایرانی جایگاه خاصی داشته اند.» ناشر خارجی افغانستان امسال آثار خود را می فروشد. اگر ناشر مجوز انتشار در کشور دیگری را داشته باشد و آثاری از نویسندگان آن کشور منتشر کرده باشد، این موضوع در سایت نشان داده می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برگزاری نمایشگاه های ویژه مانند نمایشگاه ویژه کتاب کودک گفت: این موضوع در شورای سیاست گذاری مطرح شده و روی میز معاونت فرهنگی است و شاید بتوانیم این کار را انجام دهیم. از این فرصت در دیگر ایام سال استفاده کنید.”

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: این موضوع خواسته انتشارات در حوزه کودک و نوجوان نیز هست. همانطور که گفتم موضوع نمایشگاه کتاب کودک در دستور کار است و شاید این یکی از بهترین راه ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران باشد. از افکار عمومی، مدارس و سازمان ها حمایت جهانی دریافت کنید.

برخی ناشران در نمایشگاه حضوری قیمت کتاب را بیشتر تبلیغ می کنند، گفت: اگر ناشری در قسمت پیش فرض بیشتر از قسمت «حضوری» پرداخت کند، قطعا تخلف است.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: دانشجویان، دانشجویان و اساتید در صورت بروز مشکل به مراکز دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند. چون بانک اطلاعاتی آنها از مراکز مربوطه برای ما ارسال شده است و یکی از سوالات مراکز پاسخگویی از دانشجویانی است که می گویند نام ما در سامانه نیست.

رمضانی با اشاره به برنامه های برگزار شده در بخش های مختلف این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه مجازی الگوی خرید نسبت به نمایشگاه مجازی قبلی تغییری نکرده است و این نشان دهنده تفاوت مخاطبان نمایشگاه مجازی با مخاطبان است. از مخاطبان نمایشگاه مجازی، نمایشگاه حضوری است.»

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه کتاب افزود: صدا و سیما روزانه 300 دقیقه پخش زنده از نمایشگاه کتاب و 16 ساعت پوشش رادیویی دارد و 70 رسانه داخلی و خارجی از نمایشگاه بازدید کردند.

وی همچنین از وزارت علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواست تا از زیرمجموعه های خود بخواهند حضوری از نمایشگاه بازدید کنند.

رمضانی با اشاره به دیدار مدیر نمایشگاه تهران با روسای نمایشگاه های قطر، عمان و باکو افزود: قرارداد تبادل غرفه رایگان و متقابل داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 1500 حمله سایبری حیاتی در سامانه نمایشگاه کتاب تهران دفع شده است، گفت: این حملات را به صورت 24 ساعته پیگیری می کنیم و امیدواریم تا پایان نمایشگاه بدون مشکل به کار خود ادامه دهیم. “

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه کتاب افزود: از 20 اردیبهشت ماه تاکنون 15 هزار و 631 تماس با مرکز پاسخگویی و 4 هزار و 733 تماس خروجی و در 24 ساعت گذشته 5 هزار و 143 تماس ورودی و هزار و 296 تماس خروجی دریافت کرده ایم. .

دیدگاهتان را بنویسید