به پنج دلیل فسفر نخورید


بیایید ببینیم چرا تحقیقات علمی نشان می دهد که خوردن همبرگر به طور منظم برای قلب مضر است:

1. برگر فست فود سرشار از کالری است

یک چیزبرگر معمولی و سیب زمینی سرخ کرده بزرگ حاوی بیش از 1100 کالری است. اگر یک نوشیدنی بزرگ و سیب زمینی سرخ کرده اضافه با بیکن و پنیر اضافه کنید، می توانید کالری یک روز را در وعده ناهار دریافت کنید. وقتی کالری بیشتری از هضم، متابولیسم و ​​حرکت دریافت می کنید، مقدار اضافی آن را به عنوان چربی ذخیره می کنید و به مرور زمان ممکن است دچار اضافه وزن یا چاق شوید.

چندین مطالعه نشان داده است که غذا خوردن در بیرون با افزایش وزن و مشکلات سلامتی مرتبط است. یک مطالعه به بررسی تعداد دفعات مصرف 3000 جوان جوان در فست فود یا بارهای میان وعده پرداخت و وزن، اندازه دور کمر و سایر معیارهای متابولیک را با هم مقایسه کرد.

محققان گزارش کردند افرادی که از ابتدای مطالعه بیشترین غذاهای ناسالم را مصرف کردند به طور متوسط ​​6 کیلوگرم وزن داشتند و اندازه دور کمرشان بزرگتر از افرادی بود که کمترین مواد غذایی ناسالم را مصرف کردند.

مطالعه دیگری در استرالیا نشان داد که بین تعداد رستوران های فست فود در یک محله و حملات قلبی در همان منطقه جغرافیایی ارتباط وجود دارد. بر اساس گزارش انجمن قلب و عروق اروپا، با اضافه شدن یک رستوران فست فود در یک محله، سالانه به ازای هر 100000 نفر، چهار حمله قلبی بیشتر رخ می دهد.

2. همبرگر پر از نمک است

نمک چاشنی زندگی است. نمک یک ماده مغذی ضروری برای بدن شما است، اما سدیم بیش از حد می تواند منجر به فشار خون بالا شود که یک عامل خطر اصلی برای حمله قلبی و سکته است.

برگر دوبل با پنیر و ادویه حاوی 1360 میلی گرم سدیم است. این تقریباً 1500 میلی گرم است که بیشتر بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا باید میزان نمک مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. همیشه برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا ببینید چقدر سریع می توانید سدیم مصرفی خود را افزایش دهید.

مطالعه دیگری نشان داد که میانگین مصرف روزانه سدیم در یک مطالعه 14 ساله 3100 میلی گرم بود. محققان دریافتند افراد مبتلا به فشار خون بالا در سال 1999 به طور متوسط ​​2900 میلی گرم سدیم در روز مصرف می کردند که این میزان در سال 2012 به 3350 میلی گرم در روز رسید.

به این 5 دلیل، به همبرگر فست فود نچسبید

3. همبرگر فست فود حاوی قند نیز هست

گوشت چرخ کرده تنها بخشی از همبرگر نیست که می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی شود. شربت ذرت با فروکتوز بالا در سس گوجه‌فرنگی، ترشی‌ها و نان‌های همبرگر (غیر از ذکر آرد سفید بدون فیبر) می‌تواند سطح تری گلیسیرید را افزایش داده و خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

4. در همبرگر از مواد پیش التهابی استفاده می شود

محققان هاروارد می گویند چاشنی شکر، آرد سفید، پنیر و بیکن، موادی که معمولا برای تهیه همبرگر استفاده می شود، همه غذاهای التهاب زا هستند. طبق یک مطالعه، افرادی که غذاهای پیش التهابی زیادی مصرف می کنند، 38 درصد بیشتر از افرادی که رژیم ضد التهابی مصرف می کنند، در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

5. همبرگر حاوی چربی های مضر است

گوشت همبرگر حاوی چربی اشباع شده است که با بیماری قلبی مرتبط است. در حالی که برخی از مطالعات نشان می‌دهند که چربی‌های اشباع شده دقیقاً مضر نیستند، هنوز هم ایده خوبی است که از مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده خودداری کنید. اما چربی دیگری به طور طبیعی در همبرگر یافت می شود: چربی های ترانس. چربی های ترانس سطح کلسترول بد (LDL) را بدون افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) افزایش می دهند.

اگر غذایی حاوی کمتر از نیم گرم اسیدهای چرب غیراشباع باشد، به عنوان یک ماده غذایی بدون چربی ترانس طبقه بندی می شود. اما حتی اگر غذایی حاوی مقدار کمی چربی ترانس باشد (مثلاً برخی از همبرگرها دارای 8 گرم چربی اشباع شده و 1 گرم چربی ترانس هستند)، به سرعت از طریق سایر غذاهایی که می خورید به مقادیر دیگر اضافه می شود. چربی های اشباع شده و ترانس هر دو اثر ناسالم بر سطح کلسترول LDL دارند و در نتیجه خطر حملات قلبی را افزایش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید