افزایش مدت اقامت برای دانشجویان بین المللی



معاون بورسیه و دانشجویی وزارت علوم با بیان اینکه افزایش تعداد دانشجویان بر اساس مدت تحصیل در دستور کار وزارت علوم است، گفت: در حال حاضر تمدید یکساله است اما برای اولین. مدت اقامت طولانی برای برخی از دانشجویان بین المللی و بر اساس مدت دوره صادر می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر جعفر رازقی در گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه وزارت علوم و معاونت دانشجویی به دنبال تسهیل امور مربوط به دانشجویان غیرایرانی هستند، افزود: یکی از مهمترین مشکلات دانشجویان غیرایرانی است. دانشجویان ایرانی دانشجویان غیرایرانی خصوصاً در ماه های اخیر موضوع ویزا است که به دلیل مشکلات دانشگاه مقصد و فرآیندهای اداری در بخش های مختلف سازمان زمانبر بوده اما این بار به یک کاهش یافته است. سوم.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم با اشاره به اینکه کمیته ویژه‌ای برای پیگیری درخواست‌های دانشجویان غیرایرانی تشکیل شده است، گفت: در این کمیته تلاش می‌کنیم تا حد امکان همکاری داشته باشیم. با دانشجویان غیرایرانی امکان پذیر است. – دانشجویان ایرانی.”

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی انتخاب دانشجو در کنار تجلیل از دانش آموز نمونه ایرانی برای اولین بار افزود: امسال این مهم محقق شده است و به همین منظور مراسم تجلیل از دانشجویان بین المللی برگزار می شود. دانش آموزان نمونه.” دانشجویان غیرایرانی که زبان فارسی را آموخته اند می توانند از پایان نامه خود به این زبان دفاع کنند.

الرازیقی با اعلام اینکه افزایش تعداد دانشجویان بر اساس مدت تحصیل در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر تمدید اقامت یک ساله اما برای اولین بار برای برخی از دانشجویان بین المللی طولانی مدت است. رزیدنتی بر اساس مدت زمان تحصیل صادر شده است و در تلاش هستیم ضمن رفع مشکلات دانشجویان این موضوع مهم را نیز در این قسمت تغییر دهیم و همچنین مبحث ترک و مراجعه را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه بیمه حوادث دانشجویی پوشش خاصی ندارد و مختص موارد خاص است، تاکید کرد: با تمام دانشگاه های میزبان دانشجویان بین المللی نامه نگاری کرده ایم تا این دانشجویان را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند که 70 تا 90 درصد برخی هزینه ها را پوشش می دهد و همچنین افزایش می یابد. تا 100 درصد هزینه ها هزینه داروها مشروط بر اینکه دانشجویان مشمول این بیمه به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم تصریح کرد: یکی از برنامه های این وزارتخانه تامین خوابگاه متاهل برای دانشجویان بین المللی و همچنین اختصاص خوابگاه در تعطیلات نوروزی است. همچنین بورسیه هایی به دانشگاه هایی که لیستی از دانشجویان بین المللی را در حدود شش ماه گذشته ارسال کرده اند، پرداخت شده است که افزایش قابل توجهی نیز داشته است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به تشکیل کانون فرهنگی متشکل از نمایندگان دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف، گفت: از عضویت دانشجویان بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی در این مرکز استقبال می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید