بازرسی نامحسوس برای حمایت از سینماها در مبارزه با قاچاق کالا / رادیو – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



روح الله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر اکران و اکران این فیلم در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تبلیغ فیلم ها گفت: دیگر احساس نمی شود. حوزه فرهنگ و هنر بیش از هر چیز توجه ویژه مدیران و دست اندرکاران فرهنگی را می طلبد، بنابراین مدیری که شناخت عمیقی از این حوزه نداشته باشد، ناخواسته ضربات جبران ناپذیری را در این عرصه بسیار مهم وارد می کند. سینما و تلویزیون مکمل و مکمل یکدیگر هستند و تعامل دو سویه بین این دو حوزه می تواند بسیار سودمند باشد.

وی افزود: نگاه ویژه و مثبت مسئولان تلویزیون در ایجاد علاقه و رغبت در مخاطبان سینما بسیار موثر است و تمایل صاحبان مشاغل را به تبلیغات در مکان های غیر مجاز کاهش می دهد. در سال‌های اخیر به دلیل عدم تعامل دو سویه سینما و تلویزیون، صاحبان مشاغل متضرر شده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود مدیران جدید شیوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی کسب‌وکار را در اکران حفظ کنند. برای تولید کننده یا توزیع کننده باز است. حامیان پرونده او در تلاش هستند تا متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

صدا و سیما همچنان می تواند نقش اصلی را در جذب مخاطب داشته باشد

سهرابی گفت: صدا و سیما از قابلیت تبلیغاتی منحصر به فردی برخوردار است و با وجود گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی همچنان می تواند در جذب مخاطب سینما نقش اول را ایفا کند، اما این تعامل باید مورد توجه سینماگران نیز باشد و انتظار سینماگران است. در نظر گرفتن چارچوب های اولیه برای رسانه ملی تعریف و رعایت شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر اکران فیلم‌ها گفت: طی صحبت‌های مفصلی که در روزهای اخیر با برخی از مدیران داشتم، عموماً از کم مخاطب بودن سینما و بی‌توجهی به صدا و سیما گلایه داشتند که اشاره کردم. تحول جدید، تعامل و همکاری ملایم‌تر با سینما و سینماگران است، زیرا احساس ناامیدی و ناتوانی سینماگران از تبلیغات در رسانه ملی، تبلیغات نامتعارف را مشروعیت می‌بخشد و مدیران را به سمت تبلیغات از شبکه‌های غیرمجاز و نامناسب سوق می‌دهد. فرم های تبلیغاتی

بازرسی از مقررات سینما شامل مبارزه با قاچاق فیلم است

روح الله سهرابی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تشکیل بازرسان سازمان سینمایی برای نظارت بر سینماها و عدم قاچاق فیلم گفت: فیلم هایی وجود دارد، کمک مضاعف می گیریم، درباره فیلم ها نظر می دهند و در مورد محتوای فیلم ها نظر می دهند. چگونه تئاترها از نظر محافظت از فیلم های نمایش داده شده کار می کنند. دوستان گزارش هایی به ما می دهند و این بازرسی ها در برخی سالن ها بی توجه می ماند. در برخی موارد این بازرسی ها را به سینماگران گزارش می دهیم.

تعداد بسیار کمی از سینماها هنوز مجهز به دوربین مداربسته نیستند و به گفته رئیس صنف سینماگران و با توجه به قول مثبتی که داده اند، باید تا چند روز آینده این موضوع برطرف شود. در غیر این صورت طبیعی است که دوباره با قاچاق صفحه نمایش مواجه شویم صحرابی با تاکید بر تجهیز سینماها به دوربین های نظارتی برای جلوگیری از قاچاق فیلم تصریح کرد: در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق سینماها مجهز به دوربین هستند اما این دلیلی نیست که ما را از بررسی مجدد وضعیت آنها باز دارد. باید ببینیم که آیا این دوربین ها فقط یک تشریفات هستند و فقط برای پاسخگویی به بازرسان نصب می شوند یا واقعاً کار می کنند و وضعیت اتاق ها را به طور فعال بررسی می کنند. ما در بسیاری از سینماها اتاق رصد داریم و مراقبت اصلی از سینماها باید در این اتاق ها باشد.

وی افزود: این مشکل را تا حد زیادی در شهرها و تعدادی از سینماها داریم که به گفته رئیس سندیکای فیلم و با توجه به صلاحدید، تعدادشان بسیار کم است و هنوز به دوربین های مداربسته مجهز نشده اند. آنها.” قول می دهم تا چند روز آینده این مشکل حل شود. وی ادامه داد: در غیر این صورت طبیعی است که دوباره با قاچاق فیلم های اکران مواجه شویم، این بخشی از ماجراست و به هر حال حمایت نهاد سینمایی، ارگان های دولتی، مراکز امنیتی و نیروی انتظامی نیز در این زمینه لازم است. سازمان سینمایی با حمایت مالی برای تجهیز و نگهداری از کودکانی که یک ساله هستند تلاش می‌کند و مذاکرات آغاز شده است، اما عوامل اصلی و پیشتاز این داستان فیلمسازان هستند.

ستاد حفاظت از فیلم همچنان فعال است

الصحرابی همچنین درباره فعالیت ستاد صیانت از آثار سینمایی و عدم اطلاع خود از فعالیت های ماه های اخیر گفت: این ستاد همچنان فعال است کما اینکه کارگروه مبارزه با قاچاق فیلم نیز زیر نظر همین ستاد تشکیل جلسه می دهد. ” در ابتدا برخی کانال ها و بخش های دیگر فضای مجازی به دلیل به اشتراک گذاری فیلم های قاچاق مسدود شد و این شکار همچنان ادامه دارد.

وی افزود: موضوع فرهنگ اولویت اصلی و فوری تمامی سازمان های فعال در عرصه فرهنگ و هنر است. از سازمان سینمایی گرفته تا صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ارگان ها باید در عرصه فرهنگ فعالیت کنند و دیگر اجازه ندهند قبح ماجرای قاچاق فیلم از بین برود. برخی همچنان فیلمبرداری از اکران سینما و قاچاق آن را از طریق فلش تنها یک عادت عاری از آفت می دانند، در حالی که این اقدام بدتر از هر نوع دزدی و دزدی است، زیرا بر فرهنگ و هنر کشور بازتاب دارد. حساسیت ها باید به همان میزان افزایش یابد.

سهرابی در پایان تاکید کرد: مسئله مهم این است که نهاد سینمایی و نه هیچ حزب دیگری به تنهایی نمی تواند با این معضل بزرگ مقابله کند و همه گروه ها از سینماگران و کارگردانان گرفته تا سایر گروه های فعال در عرصه سینما و تلویزیون باید

دیدگاهتان را بنویسید