بزرگداشت بهرام دهقانی در «سایه» / اعتباری به «سینما» نمی دهیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، مراسم تجلیل از بهرام دهقانی، تدوینگر پیشکسوت سینمای ایران، بعدازظهر امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در جشنواره «سایه» در دانشگاه تایر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم میثم مولایی تدوینگر سینما با قدردانی از بهرام دهقانی گفت: دهقانی کاری کرد تا پس از نگارش فیلمنامه، تدوینگر با خواندن فیلمنامه کار خود را آغاز کند و در مرحله تولید فیلم باشد. کار به طوری که کار ویراستار از پایان نگارش فیلمنامه شروع می شود.

به دنبال کاظم نظری مدیر کل هنر تئاتر وزارت ارشاد و داور جشنواره «سایه»، محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه تایر و رومتین شهبازی، منتقد سینما و استاد دانشگاه، از زحمات بهرام دهقانی برای دانشگاه و دانشجویان قدردانی کردند. و همچنین فعالیت او در عرصه سینما.

سپس بهرام دهقانی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من سزاوار این همه تعریف و تمجید دوستان نیستم. این را از صمیم قلب می گویم زیرا معتقدم تمام کارهایی که همه ما در هر زمینه ای انجام می دهیم وظیفه ماست و هیچ چیز نیست. دلم برات تنگ شده ما هیچ کس را روی دوش خود نداریم، البته، من احتمالاً خوش شانس بودم زیرا در خانواده ای بزرگ شدم که در بین همه احاطه شده بود. معلم و همانطور که من آنها را به یاد دارم آنها منشی بودند پسندیدن آن هم در دوران کودکی دور دور هم جمع می شدیم و به صحبت هایشان گوش می دادیم و متوجه می شوم که مدام در مورد درس و علم صحبت می کردند، شاید این موضوع از من به ارث رسیده و من را به کلاس درس کشاند. نمیدونم چند سال داره کار میکنه من انجام می دهم، اما سعی می کنم تا زمانی که از من بخواهند این کار را ادامه دهم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سینما گفت: به نظر من ما نیستیم که به سینما اعتبار می دهیم، بلکه سینمایی هستیم که سعی می کنیم فیلم بسازیم و فیلم بسازیم. باید بگویم که کار فیلمسازان، چه آنهایی که مستقیم با من کار کردند و چه آنهایی که غیرمستقیم با من کار کردند، اغلب حاصل تلاش خودشان بود. ما همیشه سعی کرده ایم تجربیات خود را به آنها منتقل کنیم تا اگر مسیر برایشان ناهموار بود، هموار باشد.

و دهقانی در پایان گفت: امیدوارم فضای سینمای ایران یعنی همه مجموعه هایش از یک سری و فیلم های کوتاه برای نمایش داستان از همه اینها استقبال می کنند دانشجو استعداد داشته باشید، این هنرجویان بعد از دوره می توانند وارد عرصه سینما شوند و فیلم های خوبی بسازند، چون الان تعداد فیلم های خوب کم شده است و همه می دانیم چرا. در حوزه سریال بخش قابل توجهی از این مشکل به دلیل مشکلات مالی است و در سینما مشکل سرمایه گذاری باعث می شود روز به روز از تعداد مشاغل جدی تری کاسته شود. به نظر من باید معجزه ای اتفاق بیفتد، آن وقت شما می توانید فیلم های خوب خود را به سینما ارائه دهید. عمل کنید.

در پایان مراسم یکی از آتلیه های عکاسی دانشگاه به محل کارگاه رفت ویرایش شده توسط استاد نام او بهرام دهقانی است و روی تابلوی آن «کارگاه» نوشته شده است. ویرایش شده توسط استاد بهرام دهقانی» فاش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید