در سال 2016، کلینتون شخصا دستور انتشار اطلاعات مخرب علیه ترامپ را صادر کرد



رسانه آمریکایی به نقل از هیلاری کلینتون، مدیر سابق کمپین انتخاباتی، گزارش داد که نامزد سابق دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 شخصا تایید کرده است که اطلاعات مربوط به رابطه دونالد ترامپ و یک بانک روسی در سال 2016 به رسانه ها درز کرده است. رویدادی که به طور کامل توسط کمپین او تایید نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، رابی ماک، رئیس سابق دفتر هیلاری کلینتون در شهادت خود در دادگاه فدرال آمریکا گفت که با تشدید کمپین علیه ترامپ در اواخر تابستان و اوایل پاییز 2016، مارک الیاس هنگامی که گفت: پرکینز کوی، یک شرکت حقوقی که به عنوان مشاور حقوقی ارشد کمپین خدمت می کرد، به موک گفت که «کارشناسان اینترنت» اطلاعاتی را درباره روابط بین ترامپ و آلفا بانک، یک شرکت، به کمپین گفته اند. کمک های مالی روسیه به کرملین مرتبط است.

کلینتون که در دوران باراک اوباما به عنوان وزیر امور خارجه خدمت کرد و بعداً نامزد ریاست جمهوری شد، در سال 2016 با ترامپ رقابت کرد و در نهایت به او شکست خورد.

برای اولین بار، اظهارات رابی ماک، کلینتون را در مرکز جنجال ها در مورد درز اطلاعات به رسانه ها قرار داد که به مبارزات جنجالی او دامن زد.

بر اساس این گزارش، FBI به سرعت به این نتیجه رسید که ارتباط ادعایی بین بانک روسیه و سازمان ترامپ غیرقابل قبول است و مایکل ساسمن، شریک قانونی الیاس در آن زمان، این ادعاها را به FBI ارائه کرد. جان دورهام، مشاور ویژه وزارت دادگستری، به دلیل دروغ گفتن به دادستان کل اف بی آی به قصد پنهان کردن ارتباطش با کمپین کلینتون.

این شهادت توسط موک در چهارمین روز محاکمه ساسمن، کارشناس سایبری و امنیت ملی که با پرکینز کو در سال 2016 کار می کرد، ارائه شد.

اگرچه دادستان دورهام هنوز پرونده را نهایی نکرده است، کریستوفر کوپر، قاضی ارشد، به وکلای مدافع اجازه داده است که برای شهادت زودتر با ماک تماس بگیرند. اما تأثیر فوری شهادت ماک بر اتهامات علیه ساسمن نامشخص است.

ماک پس از اطلاع از ادعای ارتباط ترامپ با آلفا بانک روسیه از طریق منبعی ناآشنا گفت: تصمیم گرفتیم آن را به یک خبرنگار بدهیم تا خبرنگار بتواند اطلاعات بیشتری کسب کند. او گفت که کمپین کلینتون خود اطلاعات یا تجربه کافی برای تأیید صحت آن ندارد.

رابی موک، پس از مشورت با جان پودستا، مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون، گفت که به کلینتون گفته که کمپین می خواهد اطلاعاتی درباره آلفا بانک با رسانه ها به اشتراک بگذارد و او “موافقت” کرد. موک گفت که یکی از اهداف اصلی ارائه داده ها به رسانه ها این بود که گزارشگر بتواند آن را بررسی کند و سعی کند آن را تأیید کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید