سلیمی: صنایع بزرگ در تولید برق سرمایه گذاری کنند



یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تامین برق صنعت بزرگی که سالانه میلیاردها تومان تولید می کند، دست دلالان بازاری که مصرف برق چندانی ندارند، قطع نشود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان، بر لزوم مدیریت قطعی برق تاکید کرد و گفت: حقیقت این است که با کمبود برق و یک فقره برق مواجه هستیم. یکی از دلایل اصلی آن عدم سرمایه گذاری در تولید است. دولت قبل در این زمینه کاری انجام نداده و منتظر گزارش قوه قضائیه درباره این کوتاهی هستیم.

وی تصریح کرد: برای مدیریت قطعی های برق به دلیل کمبود برق که با آن مواجه هستیم باید به چند نکته توجه کرد. صنایع بزرگی مانند فولاد باید خودشان در تولید برق سرمایه گذاری کنند، این صنایع سود زیادی دارند که باید این صنایع را مجبور به سرمایه گذاری در تولید برق در یک بازه زمانی مشخص کنند.

نماینده مردم محله در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر صنایعی هستند که حساس به حساب می آیند مانند صنعت آلومینیوم. در استان هایی که این صنایع مستقر هستند، وزارت نیرو نباید برق این صنایع را جزو سهمیه آن استان حساب کند تا بعد از برق انداختن این صنعت با خاموشی در حوزه خانگی مواجه شویم.

و این عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: برق شرکتی که مصرف برق کمی دارد نباید قطع شود تا صنعت بزرگی که سالانه میلیاردها تومان تولید می کند برق رسانی شود.

سلیمی تاکید کرد: برای قطعی برق باید اولویت ها به طور دقیق مشخص شود و در صورت قطعی برق بر اساس اولویت بندی برنامه زمان بندی خاصی تهیه و برنامه ریزی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید