پیام بایدن به علی اف به مناسبت روز استقلال جمهوری آذربایجان



رئیس جمهور آمریکا به مناسبت روز استقلال نامه ای به همتای خود از جمهوری آذربایجان ارسال کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به الهام علی اف، همتای آذربایجانی خود به مناسبت روز استقلال این کشور از شوروی سابق نوشت: امسال سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین ایالات متحده و جمهوری آذربایجان را جشن می گیریم. ذکر شده. ما می گیریم. همکاری ما در زمینه تنوع انرژی و امنیت بین المللی طی سه دهه گذشته در مقاطع حساس تاریخ به ثمر نشسته است و آذربایجان نقشی کلیدی در کمک به تامین امنیت و ثبات بازارهای اروپایی و جهانی ایفا می کند.

در این نامه آمده است: «حمایت آذربایجان از حاکمیت اوکراین و کمک شما (علی اف) در زمینه انرژی و بشریت پیام مهمی به اوکراین است. ما همچنین از سهم حیاتی شما در جنگ جهانی علیه تروریسم قدردانی می کنیم.

بایدن نوشت: اکنون لحظه امید و فرصتی مهم برای ایجاد صلح پایدار در قفقاز جنوبی است. ایالات متحده آماده کمک به تقویت روابط دیپلماتیک بین آذربایجان و ارمنستان و همچنین کمک به آذربایجان در توسعه اقتصادی، حمل و نقل و ارتباطات فردی است که به شکوفایی مناطق خزر و قفقاز منجر می شود. ما همچنان جمهوری آذربایجان را تشویق می کنیم تا گام های معنی داری را به سوی یک حکومت دموکراتیک و اصلاحی بردارد که از حقوق بشر و آزادی های اساسی همه مردم جمهوری آذربایجان محافظت می کند.

وی در نامه ای به همتای آذربایجانی خود گفت: در این دوره از بی ثباتی جهانی که جنگ روسیه در اوکراین باعث تضعیف ستون های امنیت بین المللی می شود، ایالات متحده حمایت خود را از استقلال و حاکمیت آذربایجان تجدید می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید