گفتگوی بلینکن و معاون وزیر دفاع عربستان درباره ایران



وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر امور خارجه در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان درباره مسائل مختلف منطقه از جمله ایران گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، سایت وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای نوشت: امروز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه به دیدار وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه و خالد بن سلمان آل سعود معاون وزیر دفاع پادشاهی سعودی پیوست. عربستان عربی در واشنگتن

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه و معاون وی قویا از آتش بس مورد مذاکره سازمان ملل و بررسی سایر تحولات یمن از جمله از سرگیری پروازهای تجاری از صنعا و واردات سوخت به یمن از بندر حدیده حمایت کردند. در همان زمان، آنها بر لزوم افزایش فوری دسترسی به تعز و سایر شهرهای خط مقدم جنگ تأکید کردند.

وزارت امور خارجه افزود: آنها با معاون وزیر دفاع هستند.[عربستان سعودی] آنها از تعهد قاطع ایالات متحده به تقویت قابلیت های دفاعی عربستان سعودی، تلاش های این کشور برای مقابله با تهدید ایران و اهمیت حفظ حمایت قوی بین المللی از اوکراین صحبت کردند.

در پایان بیانیه آمده است: «آنها همچنین مدیریت فشار بر بازارهای جهانی انرژی ناشی از حمله روسیه به اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند و موضوعات حقوق بشر و همچنین مسائل حقوق بشر و پیشرفت عربستان سعودی در برنامه چشم انداز 2030 را بررسی کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید