نگاهی دقیق تر به هواوی Nova 9 SE بیندازید


هوآوی با سری نوا علاوه بر گوشی های میان رده، مدل هایی در رده قیمتی اقتصادی را نیز روانه بازار می کند. Nova 9 SE تجسم اقتصادی چینی از Nova 9 SE متوسط ​​است که قبلاً در زومیت خواندم. علاوه بر تغییرات کوچک در اندازه و ظاهر، برخی از مشخصات سخت افزاری Nova 9 SE نیز تغییر کرده است تا Nova 9 SE با قیمت کمتری در اختیار کاربران قرار گیرد. در زیر نگاهی به گوشی ارزان قیمت Nova 9 SE خواهیم داشت. پس تا انتهای مطلب با زومت همراه باشید.

ویدیوی نزدیک در Nova 9 SE

در یوتیوب تماشا کنید


از نظر طراحی و کیفیت ساخت، Nova 9 SE برخی از ویژگی های خانواده Nova 9 میان رده را به ارث برده است. از طراحی دایره ای دوربین تنظیم شده تا پرتوهای نور در پنل پشتی که قرار است ما را به یاد Nova یا New Star بیاندازد. البته از نظر اندازه و وزن، مدل SE پسر بزرگ خانواده نوا 9 است و مدیریت گوشی با یک دست سخت است.

هوآوی می گوید که برای پوشاندن پنل پشتی، پوشش شیشه ای را انتخاب کرده است. انتخاب نامتعارف در میان گوشی های مقرون به صرفه و کسری از قیمت گران تر Nova 9 SE در مقایسه با رقبای سایر برندها، ناشی از این انتخاب است. در حالی که چینی ها طراحی زیبای سه بعدی پشت Nova 9 SE را یک ویژگی مثبت برای اقتصاد خود می دانند، این موضوع ممکن است زوایای دیگری برای کاربران داشته باشد و رد اثر انگشت و چربی دست ممکن است بسیاری از افراد از جمله ما را دلسرد کند.

Nova 9 SE در دست

Nova 9 SE در سه رنگ مشکی، فیروزه ای و سفید عرضه می شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و بر اهمیت طراحی در محصولات این شرکت چینی تاکید دارند.

ابعاد بزرگتر گوشی همچنین به طراحان اجازه می دهد تا صفحه نمایش گوشی را بزرگتر کنند. برخلاف صفحه نمایش 6.5 اینچی Nova 9، مدل SE دارای صفحه نمایش بزرگتر 6.78 اینچی است که با وجود حاشیه های بسیار باریک و نسبت صفحه نمایش به بدنه 89 درصد، جذاب تر به نظر می رسد. پنل صفحه نمایش IPS LCD است، از نرخ تازه سازی تطبیقی ​​90 هرتز پشتیبانی می کند و محتوا را با وضوح Full HD یا 2388 x 1080 پیکسل نمایش می دهد.

صفحه نمایش Nova 9 SE شاشة

مدل SE نیز مانند Nova 9 از رابط کاربری EMUI 12 هواوی بهره می برد که مبتنی بر اندروید 11 است. EMUI 12 آخرین نسخه رابط کاربری هواوی است که علاوه بر تغییرات ظاهری نسبت به نسخه قبلی، شاهد بهبودهایی در امنیت نیز هستیم. و عملکرد اگر می خواهید درباره رابط کاربری هواوی بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی Huawei EMUI 12 را در زومیت مطالعه کنید.

همانطور که انتظار می رفت، هیچ سرویس گوگل و سرویس های جایگزینی مانند جستجوی گلبرگ، نقشه گلبرگ و غیره در قالب سرویس های موبایل هواوی یا HMS برای کاربران وجود ندارد. در تجربه کار با Nova 9 SE، هیچ تاخیر خاصی را در رابط کاربری هواوی تجربه نکردیم. این یکی از ویژگی های مهم یک گوشی ارزان قیمت است.

با Nova 9 SE فیلم پخش کنید

در پایین لایه کاربری Nova 9 SE یک تراشه وجود دارد Qualcomm Snapdragon 680 قرار دارد.در قسمت CPU تراشه، هشت هسته پردازشی در دو گروه کار می کنند. چهار هسته قدرتمند Cortex-A73 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.9 گیگاهرتز از این گروه هستند. واحد گرافیکی Adreno 610 نیز وظیفه پردازش مبتنی بر گرافیک را بر عهده دارد. تراشه اسنپدراگون 680 مجهز به مودم 4G است و می تواند به بلوتوث 5 و وای فای 5 نیز متصل شود.

Nova 9 SE با 3 پیکربندی 6 | 128 گیگابایت 8 | 128 گیگابایت و 8 | 256 گیگابایت به بازار رسیده است. البته وجود اسلات سیم کارت مشترک و حافظه microSD این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا با خلاص شدن از شر سیم کارت دوم، میزان حافظه ذخیره سازی را افزایش دهند.

مشخصات Nova 9 SE

Nova 9 SE ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر ساعتی دارد و مانند همه خانواده ها، Nova 9 با یک آداپتور شارژ سریع 66 واتی در جعبه عرضه می شود. هواوی می گوید که به لطف فناوری SuperCharge این شرکت، شارژر 66 واتی می تواند باتری SE را تا 75 درصد در 20 دقیقه شارژ کند.

مجموعه دوربین Nova 9 SE از چهار ماژول تشکیل شده است. دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی، روی کاغذ، تفاوت محسوسی را با Nova 9 نشان می‌دهد. دوربین‌های فرابنفش از سنسور 8 مگاپیکسلی و دوربین‌های ماکرو و عمق میدان از سنسورهای 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. در حالی که مشخصات دوربین Nova 9 SE نشان دهنده قابلیت HDR است، اما گزینه ای برای فعال یا غیرفعال کردن این ویژگی در منوی دوربین هنگام کار با گوشی پیدا نکردیم.

نرم افزار دوربین Nova 9 SE

عکس هایی که با Nova 9 SE در شرایط سخت گرفتیم محدوده دینامیکی خوبی نداشتند، مخصوصاً قسمت هایی که در معرض نور زیاد قرار می گرفتند چیزی به نام سوختگی و از دست دادن جزئیات داشتند. از نظر دقت رنگ، دوربین Nova 9 SE را دارای عملکرد مناسب می دانیم. در صورت وجود نور کافی در محیط و همچنین ثبت رنگ نسبتاً دقیق، جزئیات بافت به خوبی حفظ می شود. از طرفی دوربین UV هم از نظر دقت رنگ و هم از نظر دامنه دینامیکی عملکرد خوبی ندارد و نویز زیادی در عکس ها دیده می شود.

برای عکاسی در شب، حالت Knight برای دوربین اصلی Nova 9 SE در نظر گرفته شده است. در شرایط کم نور و با فعال بودن حالت شب، عکس های گرفته شده با گوشی هواوی به دلیل حساسیت بالای سنسور به نور که توسط ISO تشخیص داده می شود، طبیعتاً مقداری نویز خواهند دید. اما کیفیت بافت ها و جزئیات در حد قابل قبولی ثبت می شود.

با Nova 9 SE کار کنید

دوربین سلفی Nova 9 SE که از سنسور 16 مگاپیکسلی برای عکس برداری استفاده می کند، از حالت عکاسی HDR پشتیبانی نمی کند، بنابراین در شرایط سخت، سلفی ها محدوده دینامیکی صحیحی نخواهند داشت. حالت پرتره سلف پرتره که با اعمال افکت بوکه، سوژه را از پس زمینه جدا می کند، عملکرد خاصی ندارد و در عین پاک کردن سایر عناصر، ممکن است بخشی از سوژه اصلی را نیز در بر گیرد. در مجموع ما عملکرد دوربین Nova 9 SE را بدون توجه به تعداد مگاپیکسل در اندازه یک گوشی اقتصادی ارزیابی می کنیم و نباید انتظار بیشتری از هواوی داشته باشید.

اگر قصد خرید یک گوشی ارزان قیمت را دارید و با کمبود خدمات گوگل و قیمت نسبتا بالای Nova 9 SE مشکلی ندارید، می توانید گوشی هواوی را یکی از گزینه های خود قرار دهید. اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید و نمی توانید بدون خدمات گوگل انجام دهید، بهتر است به دنبال گزینه هایی مانند Samsung Galaxy A23 یا حتی Samsung A22 باشید.

دیدگاهتان را بنویسید