ابعاد پا 1050; اولین تراشه 5G مدیاتک


اگرچه مدت زیادی بود فناوری رسانه چیپست های مجهز به مودم 5G برای گوشی های هوشمند تولید می شوند اما اکنون برای اولین بار ابعاد 1050 اینترنت 5G موج میلی متری به کاربران ارائه می دهد.

مدیاتک در سال های اخیر رشد قابل توجهی را در بازار چیپست ها تجربه کرده است و دارای طیف متنوعی از تراشه ها از پایین به بالا در خط تولید خود است. اما در میان آنها جای خالی بخش موج میلی متری بود که مدیاتک اکنون با محصول جدید خود آن را پر کرده است.

مشخصات مدیاتک Dimension 1050

تراشه جدید مدیاتک از 8 هسته و با لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC تولید می شود. این تراشه از شبکه 5G با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند.

سرعت اینترنت 5G میلی متری بیشتر از شبکه های زیر 6 گیگاهرتز است، اما این فناوری از مشکلاتی مانند برد محدود و همچنین نفوذ محدود در محیط های بسته رنج می برد. بنابراین، تراشه‌های موج میلی‌متری باید از باندهای پایین‌تر 6 گیگاهرتز نیز پشتیبانی کنند تا کاربران بتوانند بسته به موقعیت مکانی خود عملکرد خوبی را تجربه کنند. در همین راستا، این فناوری ها در تراشه جدید مدیاتک ادغام شده اند.

ابعاد 1050 تا Mali-G710. پردازنده گرافیکی مجهز به فناوری HyperEngine 5.0 و حداکثر وضوح صفحه نمایش Full HD، نرخ تازه سازی 144 هرتزو HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می شوند. دستگاه های مجهز به این تراشه می توانند رام LPDDR5 از حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده کنید.

از دیگر ویژگی های این تراشه جدید می توان به پشتیبانی از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، بلوتوث 5.2 و WiFi 6E 2 x 2 نقل قول.

دستگاه های مجهز به این تراشه در سه ماهه سوم سال جاری وارد بازار می شوند و با توجه به پشتیبانی شبکه امواج میلی متری می توانند حضور گسترده تری در بازارهای غربی از جمله آمریکا داشته باشند. این ممکن است نشان دهنده کاهش سهم بازار تراشه های کوالکام باشد، اگرچه این شرکت احتمالاً برای مدتی آینده همچنان بر بازار عمده تراشه ها تسلط خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید